خبرگزاری کار ایران

واکنش چین به تحریم‌های جدید آمریکا

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۵۹۶

سفیر چین در واشنگتن اعلام کرد فروش تسلیحات از سوی ایالات متحده به تایوان، باعث آسیب رسیدن به روابط پکن-واشنگتن خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از استریتس تایمز، «تسوی تیان کای» سفیر چین در آمریکا اعلام کرد فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان به ارزش یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار و همچنین تحریم‌های جدید علیه چند شرکت چینی باعث آسیب وارد شدن به روابط پکن – واشنگتن خواهد شد.

روز پنج‌شنبه اعلام شد در بسته تسلیحاتی که قرار است از سوی آمریکا به تایوان تحویل داده شود، تجهیزات فنی برای رادار، موشک‌، اژدر و لوازم مربوط به ساخت موشک وجود دارد.

این امر درست یک روز پس از آن‌ به وقوع پیوست که مجلس سنای آمریکا طرح مربوط به پهلو گرفتن کشتی‌های نظامی آمریکا در بنادر تایوان را مطرح کرد.

روز گذشته همچنین واشنگتن در راستای اعمال فشار بیشتر علیه پکن، اعلام کرد تحریم‌های جدید علیه برخی از بانک‌های چینی به اتهام پول‌شویی برای کمک به شرکت‌های کره‌شمالی را به اجرا در می‌آورد.

آمریکا اعلام کرده است این اقدام جهت مقابله و جلوگیری از حمایت‌های مالی از برنامه‌های تسلیحاتی کره‌شمالی صورت می‌گیرد.

مقام‌های آمریکایی اعلام کرده اند که این تحریم‌ها غیرمستقیم بوده و واشنگتن با این تحریم‌ها چین را هدف قرار نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز