خبرگزاری کار ایران

روسیه ادعای کره‌شمالی درباره موشک آزمایش‌شده را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۴۸۴

روسیه می‌گوید موشک جدید آزمایش‌شده توسط کره‌شمالی، مشخصات یک موشک میان‌برد را دارد و این امر ادعای کره‌شمالی را که گفته است این موشک، قاره‌پیما بوده است، نقض می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، وزارت دفاع روسیه، ادعای کره‌شمالی درباره نوع موشک آزمایش‌شده اخیر این کشور را رد و تأکید کرد، این موشک از نوع بالستیک میان‌برد بود.

وزارت دفاع روسیه این بیانیه را پس از آن صادر کرد که سامانه‌های هشدار دهنده موشکی مسیر این موشک را از منقطه شلیک آن تا فرودش در دریای ژاپن رصد کردند. 

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای تصریح کرد، آزمایش موشکی امروز کره‌شمالی خطری علیه روسیه به‌شمار نمی‌رود.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد، موشک از میدان «رمایه» در کره‌شمالی در ساعت سه و ۴۶ دقیقه بامداد به وقت مسکو شلیک شد و پس از پرواز ۵۱۰ کیلومتر در ارتفاع ۵۳۵ کیلومتری‏، وسط دریای ژاپن سقوط کرد.

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، موشک آزمایش‌شده توسط کره‌شمالی در مسیر مخالف مرزهای روسیه شلیک شد و «این موشک تهدیدی علیه فدراسیون روسیه نیست.»

کره‌شمالی، امروز اعلام کرد که نخستین موشک قاره‌پیمای خود را با موفقیت آزمایش کرده است. به گفته کره‌شمالی این موشک تا ارتفاع دو هزار و ۸۰۰ کیلومتری بالا رفت و مسافتی ۹۳۳ کیلومتری را پیمود. فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام نیز اعلام کرد که یک موشک میان‌برد بالیستیک کره‌شمالی را رصد کرده است که ۳۷دقیقه پس از پرتاب در دریای ژاپن فرود آمد.

کارشناسان آمریکایی می‌گویند این موشک می‌تواند آلاسکا را هدف قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز