خبرگزاری کار ایران

سفر ملک سلمان به مسکو برای دادن مجوز پایان جنگ سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۰۸۶

منابع رسانه‌ای روسیه سفر برنامه‌ریزی‌شده پادشاه سعودی به این کشور را «بااهمیت» ارزیابی می‌کنند و اعلام می‌کنند وی در این سفر مجوز پایان جنگ در سوریه را می‌دهد.

به گزارش ایلنا، «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی قرار است پنجشنبه هفته جاری برای انجام سفری «بسیار مهم»، عازم روسیه شود.

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه نوشت، پیش‌بینی می‌شود ملک سلمان در تاریخ پنجم اکتبر وارد مسکو شود و تا هفتم اکتبر، که شصت و پنجمین سالگرد تولد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه است، در این کشور حضور داشته باشد.

اسپوتنیک به نقل از ناظران، بر مهم‌ بودن سفر ملک سلمان به روسیه تأکید و خاطرنشان کرد که وی در جریان این سفر مجوز پایان جنگ در سوریه را صادر می‌کند.

این خبرگزاری روسی افزود، روسیه تلاش‌های گسترده‌ای برای کمک به سوریه در جنگ علیه تروریسم و بازگرداندن ثبات به این کشور و کشورهای همسایه صورت می‌دهد. برخی ناظران معتقدند که «رئیس‌‌جمهوری روسیه ضامن صلح در خاورمیانه است».

روسیه و عربستان سعودی در دو اردوگاه جدا در سوریه قرار داردند ولی آنها برای پایان دادن به این وضعیت تلاش می‌‌کنند؛ از این‌رو مسکو در انتظار آمدن پادشاه سعودی است.

بر اساس این گزارش، روسیه نخستین کشوری بود که استقلال عربستان سعودی را در سال ۱۹۲۶ به رسمیت شناخت.

سلمان بن‌عبدالعزیز نخستین پادشاه عربستان خواهد بود که به روسیه سفر می‌‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز