خبرگزاری کار ایران

پرواز بمب‌افکن‌های آمریکا در آسمان کره؛ بررسی «گزینه‌های مختلف» در واشنگتن

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۲۱۹

دو فروند بمب‌افکن راهبردی آمریکا، با حضور جنگنده‌های کره جنوبی و ژاپن، بر فراز آسمان شبه‌جزیره کره تمرین نظامی انجام داده‌اند. همزمان رئیس‌جمهوری آمریکا و مقام‌های ارشد نظامی این کشور به بررسی «گزینه‌های مختلف» در مورد کره شمالی پرداخته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، خبرگزاری دولتی کره‌جنوبی می‌گوید بمب‌افکن‌های «بی» و «ان‌بی» ارتش آمریکا، سه‌شنبه از پایگاه خود در جزیره «گوام» به آسمان کره‌جنوبی رسیده‌اند. ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی می‌گوید آن‌ها همراه با دو جنگنده «اف-۱۵» در آب‌های دریای شرق و بر فراز آسمان شبه‌جزیره کره تمرین کرده‌اند.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای جداگانه می‌گوید جنگنده‌های ژاپنی نیز به این تمرین پیوسته‌اند؛ این نخستین بار است که بمب‌افکن‌های ارتش ایالات متحده همراه جنگنده‌هایی از هر دو کشور کره جنوبی و ژاپن دست به تمرین شبانه می‌زنند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی می‌گوید، این رزمایش بخشی از «تمرین‌ها نظامی معمول» با هدف افزایش ظرفیت آنچه «بازدارندگی گسترده» کره‌شمالی توصیف می‌کند، است.

«پاتریک اپلگیت» سرگرد نیروی هوایی آمریکا تصریح کرد که «پرواز و تمرین‌های امن و موثر شبانه با هم‌پیمانان، بخشی از همکاری‌های مهم آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی و برای افزایش ظرفیت‌های تاکتیکی هر یکی از کشورها است».

سرگرد اپلگیت تاکید کرده که این تمرین‌ها «نمایش واضحی از توانایی‌های ما برای انجام عملیاتی مشابه در هر زمان و هر مکان توسط هم‌پیمانان» ایالات متحده است.

همزمان از واشنگتن گزارش شده‌است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با «جیمز ماتیس» وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک این کشور، دیدار و در مورد «گزینه‌های مختلفی» در پیوند با کره‌شمالی گفت‌وگو کرده‌است.

به گفته سخنگوی کاخ سفید، ماتیس و «جوزف دانفورد» رئیس ستاد ارتش، شرحی از تازه‌ها و گزینه‌ها را در اختیار دونالد ترامپ قرار داده‌اند.

«سارا سندرز» گفته است «دیدار و گفت‌وگو متمرکز بر گزینه‌های مختلفی بود که می‌‌توان در قبال هرگونه خشونت کره‌شمالی، در صورت نیاز، و برای جلوگیری از تهدید آن علیه آمریکا و هم‌پیمانانش، به‌کار بست».

تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، در پی چند آزمایش موشکی از سوی پیونگ‌یانگ، از جمله موشک‌های دوربرد با قابلیت دستیابی به خاک آمریکا، که گزارش‌ها حاکی از موفقیت آن‌هاست، و نیز شـشمین و قوی‌ترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی بالا گرفته‌است. این‌ها در حالی‌ست که در چند ماه گذشته بر تحریم‌های بین‌المللی و چندجانبه علیه پیونگ‌یانگ نیز افزوده شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز