خبرگزاری کار ایران

تغییر نام خیابان مجاور سفارت امارات در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۹۰۷

ترکیه تصمیم دارد خیابان مجاور سفارت امارات در آنکارا را به «فخرالدین پاشا» تغییر نام دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ترکیه امروز-شنبه- اعلام کرد تصمیم دارد نام خیابان مجاور سفارت امارات در آنکارا را به «فخرالدین پاشا» یکی از شخصیت‌های تاریخی ترکیه، تغییر نام دهد.

فخرالدین پاشا از سال ۱۹۱۶ تا ۱۹۱۹ فرماندار امپراطوری عثمانی در مدینه‌النبی بود.

دولت ترکیه این تصمیم را در پی توییت جنجالی وزیر امور خارجه امارات گرفت.

«شیخ عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات پیامی در توییتر منتشر کرده و در آن به امپراطورس عثمانی و فخرالدین پاشا توهین کرد.

وزیر امور خارجه امارات در پیام توییتری خود، گفت که امپراطوری عثمانی به رهبری فخرالدین پاشا در طول جنگ جهانی اول از مدینه‌النبی مقادیر زیادی پول و دست‌نوشته‌های خطی ربوده‌ است.

اردوغانروز گذشته در سخنانی خطاب به وزیر خارجه امارات گفت: «حد و حدود خود را بدان. زمانی که فجر الدین پاشا برای دفاع از مدینه رفته بود، اجداد تو کجا بودند؟!»

وی در ادامه افزود: «متأسفانه برخی در نزدیکی شما ادعاهای پوچ و بی اساسی دارند. حد خودتان را بدانید، این حرفهای شما بدین معنی است که این کشور را نمی‌شناسید، اردوغان را نمی‌شناسید و از اجداد ما هیچ چیز نمی‌ دانید.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز