خبرگزاری کار ایران

رهبر «انصارالله» به درگیری‌های عدن واکنش نشان داد

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۵۵۶

رهبر جنبش انصارالله یمن، در نخستین واکنش به درگیری‌های اخیر در عدن، اظهار داشت این درگیری‌ها میان نیروهای مزدور و دست‌نشانده کشورهای متجاوز به یمن بود.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس‌العربی، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن، شب گذشته در سخنرانی به مناسبت روز شهید، پیام‌هایی را به گروه‌های دشمن و مزدوارن آنها فرستاد.

الحوثی در اشاره به درگیری‌های اخیر در عدن ( جنوب یمن)، خاطرنشان کرد که آنچه در عدن اتفاق افتاده، بازی‌ بین نیروهای مزدوری بوده است که کشورهای متجاوز آن را به‌راه انداختند و سوء‌استفاده گروه‌های درگیر نیست.

عبدالملک الحوثی متذکر شد، این گروه‌های مزدور که گروه‌هایی داخلی با گرایش‌های مختلف هستند، هرگز نتیجه‌ای به دست نخواهند آورد؛ زیرا از آنها خواسته شده است علیه کشورشان جنگ و درگیری به‌راه بیندازند و برای خدمت‌رسانی به ائتلاف عربی با هم رقابت کنند.  

رهبر انقلاب یمن افزود، راهکار ما برای مقابله با دشمن اتخاذ موضعی مسئولانه است که انسانیت و دین بر ما حکم می‌کند.

وی از مردم سودان خواست از دولت‌شان بخواهند از این کار بیهوده یعنی اعزام سربازان خود برای کشتن ملت یمن دست بردارد. دولت سودان به دلیل سرمستی از بوی دلارهای سعودی به یمن جنگجو می‌فرستد.

شهر عدن از یکشنبه هفته گذشته شاهد درگیری‌های شدید مین نیروهای گارد ریاست‌جمهوری دولت مستعفی یمن (مورد حمایت سعودی) و حامیان «شورای انتقالی جنوب» (مورد حمایت امارات) بوده است که در پی آن، ده‌ها نفر از طرفین کشته یا زخمی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز