خبرگزاری کار ایران

واکنش آمریکا به سرنگونی جنگنده روسی توسط شورشیان سوری

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۰۵۰

دولت آمریکا با اعلام این‌که گزارش‌ها درباره سرنگونی جنگنده روسی در سوریه را بررسی می‌کند، خاطرنشان کرد که موشک‌های زمین به هوای دوش‌پرتاب را در اختیار شورشیان سوری قرار نداده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واکنش به سرنگونی جنگنده روسی توسط شورشیان سوری، اعلام کرد که آمریکا دوشادوش هم‌پیمانان خود در سوریه، بر مبارزه با گروه داعش متمرکز است.

پنتاگون افزود، واشنگتن گزارش‌ها درباره سرنگونی جنگنده روسی توسط ضدهوایی دوش‌پرتاب را بررسی می‌کند.

از سوی دیگر، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد، ایالات متحده هرگز هیچ گروهی در سوریه را مجهز به موشک‌های زمین به هوای دوش‌پرتاب نمی‌کند و ما نسبت به کاربرد این نوع سلاح بسیار نگرانیم.

این سخنگو تصریح کرد، راه‌حل خشونت‌ها بازگشت به مذاکرات ژنو در سریع‌ترین زمان ممکن است و واشنگتن از مسکو می‌خواهد به تعهدات خود در این زمینه پایبند باشد.

نظامیان روسی معتقدند که آمریکایی‌ها موشک‌های دوش‌‌پرتاب را در اختیار شورشیان سوری برای هدف قرار دادن هواپیماها قرار داده است.

وزارت دفاع روسیه تایید کرد که یک فروند جنگنده سوخوی- ۲۵ به هنگام پروازی بر فراز ادلب سقوط کرده و خلبان توانسته است به موقع خود را به بیرون پرتاب کند ولی در درگیری با شورشیان کشته شده است.

گروه تروریستی جبهه النصره در بیانیه‌ای اینترنتی، مسئولیت سرنگونی جنگنده روسی را برعهده گرفته و گفته که این هواپیما را با استفاده از سیستم ضدهوایی دوش پرتاب هدف قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز