خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

لغو دیدار پنس با هیئت کره‌شمالی در کره‌جنوبی/ سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران/ تحریم انتخابات ونزوئلا از سوی اپوزیسیون

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۰۴۵

اعلام وزارت خارجه آمریکا مبنی بر لغو لحظه آخری دیدار معاون رئیس‌جمهوری این کشور با هیات کره‌شمالی در کره‌جنوبی، سفر وزیر خارجه فرانسه طی روزهای آینده به ایران برای گفت‌وگو درباره سوریه و اعلام نتایج یک نظرسنجی مبنی بر این‌که کره‌شمالی بزرگ‌ترین تهدید آمریکا از نگاه مردم این کشور به شمار می‌رود، از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، در جریان سفر «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری این کشور به المپیک زمستانی در کره‌جنوبی، احتمال انجام دیداری میان وی و مقام‌های کره‌شمالی مطرح شد، ولی پیونگ‌یانگ در آخرین لحظات این دیدار را لغو کرد.

- «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد، طی روزهای آینده برای مذاکره در خصوص وضعیت سوریه به ایران و روسیه سفر می‌کند.

- «محمود عباس» در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که خواهان یک مکانیزم بین‌المللی چند جانبه برای نظارت بر روند صلح است که در آن ایالات متحده حضور نداشته باشد.

- «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که اسرائیل هیچ‌گاه به داعش به عنوان یک تهدید استراتژیک نگاه نکرده و نباید داعش را از بین ببرید.

- «حیدر هادی» سفیر عراق در روسیه گفت، حضور نظامی ترکیه در کشورش اشغالگری محسوب می‌شود و بر روابط آنکارا و بغداد تأثیر دارد.

- نتایج یک نظرسنجی نشان داد، شهروندان آمریکایی، کره‌شمالی را از میان سایر کشورهای جهان بزرگ‌ترین دشمن کشورشان می‌دانند.

-رئیس سازمان کشورهای قاره آمریکا خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه رهبران ونزوئلا شد.

 اپوزیسیون ونزوئلا برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۲ آوریل در این کشور کاندیدایی معرفی نخواهد کرد.

-نیروهای مورد حمایت ارتش سوریه وارد عفرین شدند اما بعد از رسیدن به اولین گذرگاه این شهر از سوی ترکیه مورد هدف قرار گرفتند.

- «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق پس از دیدار با «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان با اشاره به اینکه دو کشور عراق و لبنان در معرض خطر تروریسم هستند، تاکید کرد، در دیدار با رئیس‌جمهوری لبنان رویکرد عراق برای توسعه منطقه را ارائه کردیم.

- «مالکوم ترنبول» نخست وزیر استرالیا به همراه جمعی از تجار و سیاستمداران این کشور راهی آمریکا شد.

- «آنا گابریل» نماینده سابق کاتالونیا و یکی از رهبران کمپین استقلال این اقلیم پیش از جلسه دادگاه از اسپانیا به سوئیس گریخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز