خبرگزاری کار ایران

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی بار دیگر فلسطینیان را خشمگین کرد

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۱۵۱

وزارت ارتباطات فلسطین اظهارات سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی درباره ساکنان کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، وزارت ارتباطات فلسطین با صدور بیانیه‌ای عصر روز گذشته –سه‌شنبه- اظهارات «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اسرائیل که گفته بود «ساکنان کرانه باختری اشغالی در آینده شهرک‌ها را تخلیه نمی‌کنند» را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «اظهارات سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی درباره اینکه ساکنان کرانه‌باختری به مکان دیگری منتقل نمی‌شوند، خارج از عرف دیپلماسی است.»

وی افزود: «افزایش اظهارات افراطی و استعماری از سوی سفیر آمریکا پرسش‌های بسیاری را در این زمینه مطرح کرده است که آیا این سخنان نظر شخصی وی است یا اینکه بیانگر نظرات وزارت خارجه آمریکا است. دولت آمریکا باید درباره ماهیت این سخنان توضیح دهد.»

رسانه‌های اسرائیل روز گذشته به نقل از فریدمن نوشتند که ساکنان اسرائیلی مناطق کرانه باختری در این مکان باقی می‌مانند. وی نسبت به هرگونه تلاش برای تخلیه این مناطق هشدار داد و گفت که این موضوع به جنگ داخلی منجر خواهد شد و ارتش مانع از اجرای این حکم می‌شود.»

در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی سفیر آمریکا مدعی شد که اسرائیل تنها دو درصد از مساحت کرانه باختری غربی را اشغال کرده است؛ اظهارنظری که موجب خشم فلسطینیان شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز