خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

اذعان رهبر کره‌شمالی به دلایل عقب‌نشینی از برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور/ تیراندازی در نزدیکی کاخ پادشاه عربستان/ جمع‌آوری نمونه‌های لازم حمله شیمیایی در دوما

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۷۶۰

اذعان رهبر کره‌شمالی مبنی بر اینکه نمی‌خواهد شبیه صدام و یا قذافی شود، تیراندازی در نزدیکی کاخ پادشاه عربستان به دلیل ورود یک پهپاد و جمع‌آوری نمونه‌های لازم برای تایید یا رد حمله شیمیایی در دومای سوریه از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، - «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در تماس تلفنی با «مون جائه این» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به او گفته است، به منظور اجتناب از سرنوشت «فاجعه‌باری» که دو رهبر عرب یعنی صدام،‌ دیکتاتور سابق عراق و »«معمر قذافی» دیکتاتور مخلوع لیبی به آن دچار شدند، دست از برنامه‌ هسته‌ای‌ کشیده است.

- مقام‌های عربستان اعلام کردند حادثه تیراندازی شب گذشته در نزدیکی کاخ «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور، به دلیل حضور یک پهپاد رخ داده است.

- سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد که نمونه‌های لازم برای تایید یا رد ادعای انجام حمله شیمیایی در سوریه، جمع‌آوری شده است.

-دفتر ریاست‌جمهوری مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس‌جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی با همتای مصری خود درباره آخرین تحولات سوریه با او گفت‌وگو کرد.

- تعدادی از کاربران توییتر مدعی شدند صدای تیراندازی در ریاض به دلیل نزدیک شدن یک پهپاد به کاخ پادشاه این کشور و شلیک ضد هوایی‌ها بوده است.

- وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی مدعی شد مقام‌های ارشد حماس، مسئول شهادت فلسطینیان در نوار غزه هستند.

-«پیِر موسکوویچی» کمیسر امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه در جنگ تجاری میان آمریکا و چین، از هیچ‌کدام جانبداری نمی‌کند.

- «بن علی یلدریم» نخست‌وزیر ترکیه با «نوروز ممدوف» همتای جدید آذربایجانی خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

- روسیه از کشته شدن ۹ تروریست در منطقه داغستان و خنثی سازی حمله تروریستی خبر داد.

- پرستاری که در جریان جنگ جهانی دوم به سربازان متفقین کمک بسیاری کرده بود، در سن ۱۰۳ سالگی درگذشت.

- ارتش مالی اعلام کرد در درگیری روز جمعه با افراط‌گرایان، ۱۵ نفر از تروریست‌ها و یک سرباز ارتش مالی کشته شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز