خبرگزاری کار ایران

پیام گوترش به سوری‌هایی که به سازمان ملل بی‌اعتماد شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۲۷۴

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به اختلافات میان اعضای شورای امنیت درباره بحران سوریه، اظهار داشت که سازمان ملل نمی‌تواند تمامی مشکلات سوریه را حل و فصل کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفت: «در سوریه، ارتش‌های مختلف، شبه‌نظامیان مختلف حضور دارند. آنجا کل دنیا می‌جنگد.»

گوترش، روز گذشته این اظهارات را در گفت‌وگو با تلویزیون سوئد و در پاسخ به این پرسش که «به آن دسته از مردم سوریه که اعتمادشان به سازمان ملل را بعد از هفت سال جنگ در کشورشان از دست داده‌اند، چه می‌توانی بگویی»، مطرح کرد.

گوترش اظهار داشت، جنگ سرد در حال حاضر در جریان است.

دبیرکل سازمان ملل افزود که «اختلافاتی بین شیعه و سنی» و همچنین اختلافات دیگری بین طیف‌های مختلف منطقه وجود دارد. ساده‌لوحانه است که گفته شود سازمان ملل می‌تواند تمامی این مشکلات را به شکل «جادویی» حل کند به‌ویژه این‌که شورای امنیت دچار اختلاف شده است.

اعضای شورای امنیت در تلاش برای حل اختلافات شدید درباره بحران سوریه، شنبه در مزرعه‌ای دور دست در بخش جنوبی سوئد نشست غیر رسمی برگزار کردند.

دستیار سفیر سوئد درباره این نشست تصریح کرد، هدف از این نشست «احیای مذاکرات» و «آغاز تحرک» و «تواضع و صبر» یک هفته بعد از حملات هوایی فرانسه، آمریکا و انگلیس به سوریه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز