خبرگزاری کار ایران

دمشق و ریف دمشق خالی از تروریسم شد؛ آزادسای کامل «الحجر الاسود»

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۱۷۲

ارتش سوریه با آزادسازی کامل منطقه الحجر الاسود و اردوگاه «الیرموک» در جنوب دمشق، امنیت پایتخت و ریف آن را تضمین کرد.

به گزارش ایلنا، ساعاتی پس از پایان آتش‌بس در جنوب دمشق و ازسرگیری عملیات نظامی ارتش سوریه در این منطقه، نیروهای دولتی موفق شدند کنترل کامل منطقه الحجر الاسود را به دست بگیرند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این خبر را گزارش داد و به نقل از یک منبع نظامی تصریح کرد که آتش‌بس انسانی در جنوب دمشق، ظهر امروز- دوشنبه- پس از خروج کودکان، زنان و سالخوردگان از این منطقه پایان یافت.

سانا افزود، نیروی هوایی سوریه، بلافاصله با پایان آتش‌بس انسانی، حملات علیه استحکامات و مواضع داعش را در آخرین پایگاهش در داخل الحجر الاسود از سرگرفت و سپس «در میانه فروپاشی شتابنده صفوف تروریست‌ها»، یگان‌های پیاده‌نظامی عملیات حمله به داخل الحجر الاسود را آغاز کردند.

این در حالی‌ است که طبق گفته منابع امنیتی و نظامی، ارتش سوریه ساعاتی پیش نیز اردوگاه الیرموک در جنوب دمشق را بعد از درگیری‌های شدید با عناصر گروه تروریستی داعش، آزاد کرد و پرچم سوریه را در این منطقه به اهتزاز درآورد.

 

طبق این گزارش، ارتش سوریه و گروه‌های فلسطینی هم‌پیمان آن از اوسط آوریل گذشته عملیات نظامی تمام‌‌عیاری را برای بازپس‌گیری اردوگاه الیرموک، «الحجر الاسود» و شهرک‌های مجاور آن آغاز کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز