خبرگزاری کار ایران

ترامپ به دنبال فروش اسلحه بیشتر به عربستان و امارات

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۸۷۱

منابع آمریکایی اعلام کردند دولت این کشور که به دنبال افزایش صادرات اسلحه است، از کنگره خواست تا فروش بیش از ۱۲ هزار قبضه مهمات به عربستان و امارات را بررسی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، منابعی در کنگره آمریکا تاکید کردند که هم‌اکنون بررسی غیررسمی فروش ذخایر اسلحه این کشور به دو کشور امارات و عربستان به مدت ۴۰ روز در کنگره در جریان است.

کمیته روابط خارجی مجلس سنا و کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جریان این موضوع قرار گرفته و از نمایندگان دولت خواسته‌اند تا اطلاعات بیشتری را در این باره در اختیار آنها قرار دهند.

مقام‌های عربستان و امارات به درخواست‌های مطرح شده برای واکنش به این خبر واکنشی نشان ندادند. وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا نیز درباره فروش اسلحه پیش از اطلاع‌رسانی رسمی در این باره به کنگره آمریکا نیز واکنشی نشان نداده‌اند.

انتظار می‌رود این موضوع در هفته جاری و هنگام حضور «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا برای شهادت در مقابل کمیته روابط خارجی و امور خارجی مطرح شود.

این در حالی است که دولت آمریکا سال گذشته با فروش بیش از هفت میلیارد دلار اسلحه به عربستان موافقت کرده بود.

ترامپ فروش اسلحه را راهی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در آمریکا می‌داند و از زمان حضور در کاخ سفید در سال ۲۰۱۷ تاکنون چندین معامله چند میلیارد دلاری فروش اسلحه را اعلام کرده است.

معامله‌های فروش اسلحه به عربستان سعودی از سوی آمریکا موجب نگرانی برخی از اعضای کنگره این کشور شده است، آنها از این موضوع نگران هستند که سلاح‌های آمریکایی در حملات نظامی عربستان علیه یمن استفاده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز