خبرگزاری کار ایران

واکنش کره‌شمالی به لغو نشست ترامپ و کیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۴۱۳

کره‌شمالی در واکنش به لغو دیدار برنامه‌ریزی شده بین رهبر این کشور و رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرده است که پیونگ‌یانگ همچنان خواستار برگزاری دیدار رهبران این دو کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، روز گذشته در نامه‌ای به «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی اعلام کرد، نشست برنامه‌ریزی شده دوجانبه در ۱۲ ژوئن در سنگاپور را لغو کرده است.

ترامپ دلیل لغو این دیدار را «خشم آشکار و دشمنی عیان» در مواضع اخیر کره‌شمالی عنوان کرد.

این در حالی‌ست که «کیم گی کی وان» معاون وزیر خارجه کره‌شمالی، امروز- جمعه- تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا را برای لغو نشست سران دو کشور «غیرمنتظره» دانسته و از این اقدام ابزار تاسف کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، معاون وزیر خارجه این کشور در عین حال گفته است: «ما بار دیگر تمایل خود را برای نشست چهره به چهره برای حل و فصل مشکلات در هر زمان و به هر شکل و قالبی به آمریکا اعلام می‌کنیم.»

در حالی نشست بین دونالد ترامپ و کیم جونگ اون لغو شد که روز گذشته کره‌شمالی اعلام کرد، تنها سایت آزمایش‌های هسته‌ای خود را منهدم کرده است.

طی روزهای اخیر جنگ لفظی بین آمریکا و کره‌شمالی به ویژه پس از اظهارات «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید تشدید شده بود.

جان بولتون، اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی گفته است که مدل خلع سلاح کره‌شمالی می‌تواند مانند «الگوی لیبی» در سال ۲۰۰۳ باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز