خبرگزاری کار ایران

چین اتهام آمریکا مبنی بر انتقال اجباری فناوری را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۸۱۲

فرستاده چین در سازمان تجارت جهانی، در نشست حل اختلاف مرکز تجارت جهانی اعلام کرد که ادعای مقام‌های آمریکایی مبنی بر انتقال اجباری فناوری به شرکت‌های چینی بیشتر گمانه‌زنی هستند تا واقعیت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، چین امروز -دوشنبه- به بخش حل اختلاف مرکز تجارت جهانی اعلام کرد که اتهام ایالات متحده مبنی بر آن‌که پکن شرکت‌ها را در ازای تجارت با چین مجبور می‌کند که فناوری‌شان را به این کشور بدهند، سراسر بی‌اساس است. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، چین را متهم به دزدیدن ایده‌های آمریکایی کرده و برنامه‌ای را برای اعمال تعرفه‌های ۵۰ میلیارد دلاری بر کالاهای چینی اعلام کرد. 

هر دو طرف درگیر در این راستا به سازمان تجارت جهانی شکایت برده‌اند. 

«ژانگ شیانگچن»، فرستاده چین در سازمان تجارت جهانی، در این نشست گفت: «هیچ انتقال اجباری فناوری در چین صورت نمی‌گیرد».

ژانگ گفت: «از نگاه ایالات متحده، چین شرکت‌های آمریکایی را مجبور به انتقال فناوری، در قالب پیش‌نیازهای معاملات دوطرفه، محدودیت‌های سهامی خارجی و فرایندهای صدور پروانه اجرایی کرده است.»

وی افزود: «اما حقیقت این است که هیچ یک از این مصوبه‌های قانونی به انتقال فناوری از سوی شرکت‌های خارجی نیاز ندارد».

 ژانگ گفت که برخی از این مدعاها «کاملا براساس حدس و گمان» شکل گرفته‌اند و ریشه در واقعیت ندارند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز