خبرگزاری کار ایران

دیدار چاووش اوغلو با رئیس دولت وفاق ملی لیبی در دوحه

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۵۰۳

وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی دوحه با رئیس دولت وفاق ملی لیبی دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز- شنبه- در حاشیه شرکت در نوزدهمین کنفرانس دوحه با «فائز السراج» رئیس دولت وفاق لیبی دیدار کرد. 

اوغلو و سراج در این دیدار درباره موضوع یادداشت تفاهم امضا شده بین ترکیه و لیبی درباره تعیین حریم دریایی بحث و گفت‌وگو کردند. 

اوغلو در توئیتی درباره این دیدار اعلام کرد: «با جدیت کامل از حقوق و منافع قانونی خود در شرق دریای مدیترانه دفاع می‌کنیم». 

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز با سراج دیدار و درباره دو یادداشت تفاهم تعیین حریم دریایی و همکاری نظامی و امنیتی دو کشور بحث و رایزنی کردند. 

آکار به دنبال این نشست اعلام کرد که ترکیه اقدامات لازم را در چارچوب حقوق و روابط و منافع خود و قوانین دریائی اتخاذ کرده است.

وی تأکید کرد  که اقدام‌های ترکیه عبارت است از حمایت از حقوق طبیعی خود بر اساس قانون بین‌المللی و آنکارا به این رویکر ادامه خواهد داد. 

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و سراج در تاریخ ۲۷ نوامبر دو یادداشت تفاهم را در زمینه همکاری امنیتی و نظامی و تعیین حریم دریایی با هدف حمایت از حقوق قانونی خود امضا کردند و یادداشت تفاهم دریایی از تاریخ هفتم دسامبر اجرایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز