خبرگزاری کار ایران

راکبی در گفت‌وگو با ایلنا:

ایده خلاقانه تنها عامل کارآفرینی و ثروتمند شدن نیست

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۹۵۷

ایده خلاقانه تنها عامل کارآفرینی و ثروتمند شدن نیست، بلکه توانمندی اجرای آن نیز باید محاسبه شود.

امیر راکبی، کارشناس اقتصادی و مشاور کارآفرینی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این مطلب اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند سرمایه گذاران منتظر یک ایده و طرح خلاقانه هستند تا برای اجرای یک پروژه هزینه کنند به همین دلیل وقتی ایده ای به ذهنشان می رسد به سرعت درصدد جذب سرمایه‌گذار برمی‌آیند، که البته در بیشتر موارد موفقیتی به دست نمی‌آورند.

وی تصریح کرد: دست کم گرفتن سرمایه گذار و تصور اینکه آنها با کوچک ترین ایده، هیجان زده شده و روی هر پروژه جدیدی هزینه می‌کنند نگرش اشتباهی است، چراکه اگر قرار بود این افراد ثروت خود را برای ایده های خام صرف کنند امروز چنین جایگاهی نداشتند.

راکبی ادامه داد: وقتی صاحب ایده جرأت پیگیری رویاهای خود را ندارد، برای طرح خود هزینه نمی‌کند و ریسک شکست را نمی‌پذیرد چرا باید توقع داشته باشیم که سرمایه گذاران مایل به هزینه کردن برای تحقق رویاهای افراد نوظهور باشند؟

وی با اشاره به اینکه میلیونرهای خودساخته برای موفقیت حداقل چندین بار ورشکسته شده اند، افزود: مهمترین عامل در کارآفرینی، پول نیست بلکه تبدیل شدن به کسی است که می تواند چنین ثروتی را به دست آورد و سپس آن را نگهداری کند، کارآفرینی یعنی از هیچ، کسب و کار ارزشمندی را ایجاد کرد و آن را به یک سبک زندگی مبدل ساخت.

راکبی اضافه کرد: آنچه کارآفرینان موفق را از کارآفرینان دیگر متمایز می کند، سرعت توسعه فعالیت اقتصادی آنهاست؛ کسانی بیشتر موفق هستند که بتوانند فعالیت اقتصادیشان را با سرعت رشد دهند، آنها موقعیت‌هایی را که دیگران در بازار به آنها توجهی نمی کنند را می‌یابند و همین ایده‌ها، بهره‌برداری از موقعیت‌ها را در ذهن آنها شکل می دهد.

وی با بیان اینکه هنر کارآفرینی در جذب سرمایه نیست، افزود: برخلاف افراد بسیاری که جذب سرمایه را مهمترین اقدام یک کارآفرین می دانند؛ معتقدم افرادی در این حوزه موفق هستند که خودشان را به خوبی در بازاری که در حال انتقال و تغییر است تثبیت می کنند  چرا که آنها به دقت جهت بازار و فضای تغییر را پیش بینی می کنند و بر اساس آن کسب و کاری را که قبلاً کسی انجام نداده است را راه می اندازند.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: شروع یک کسب و کار همیشه ریسک‌پذیر است، با توجه به گزارش اداره کسب و کارهای کوچک (SBA)، بیش از پنجاه درصد کسب و کارهای کوچک در سالهای اول با شکست مواجه شده و نود درصد آنها در پنج  سال اول از بین می روند و این بدان معناست که افراد باهوش و توانمند در عرصه کارآفرینی باقی می مانند.

راکبی خاطر نشان کرد: وقت آن رسیده است که جوانان تحصیل کرده و علاقمندان به حوزه کارآفرینی با رجوع به عقل سلیم خود، بر روی بسیاری از آموزه‌هایی که هر از چند گاهی به شکل یک مُد در عرصه کسب و کار ظهور می‌کنند، خط بطلان بکشند چرا که برخی از مشاوره های کسب و کار به خصوص در حوزه جذب سرمایه به جای واقع بینی بازار، افراد را دچار  نوعی نا آگاهی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز