خبرگزاری کار ایران

سرپرست پژوهشکده توسعه فناوری پالایش پژوهشگاه صنعت نفت تاکید کرد:

الزام ریسک‌پذیری برای بکارگیری و توسعه فناوری‌های داخلی

کد خبر : ۱۹۶۸۹۷

بر اساس تجربیات، استفاده از تکنولوژی‌های داخلی نسبت به نمونه‌های خارجی ریسک کمتری دارند زیرا نمونه‌های خارجی در برخی موارد، خطرات به مراتب بیشتری برای صنعت نفت ایجاد کرده است.

ساسان صدرایی، در میز گرد تخصصی «مدل اجرایی انتقال و توسعه فناوری صنعت نفت با محوریت شرکت‌های پیمانکاری عمومی(GC)» که صبح امروز(سه شنبه؛ ۲۸ مرداد ماه) برگزار شد، گفت: بر اساس تجربیات، استفاده از تکنولوژی‌های داخلی نسبت به نمونه‌های خارجی ریسک کمتری دارند زیرا نمونه‌های خارجی در برخی موارد، خطرات به مراتب بیشتری برای صنعت نفت ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا، صدرایی با اشاره به اینکه پژوهشگاه صنعت نفت تاکنون ۸۰ دانش فنی به صاحبان صنایع عرضه کرده است، گفت: توسعه تعدادی از این دانش‌ها مطابق با مدل درون زا است که با وجود زمان بر بودن آن‌ها، تمامی المان‌های فناوری در داخل آن توسعه یافته‌اند.

وی افزود: متخصصان پژوهشگاه صنعت نفت با طراحی و ساخت واحد بنزین بازیافتی در پتروشیمی خارک توانستند از برش‌های دورریز می‌عانات گازی، بنزین صادراتی تولید کنند و با این اقدام توانایی بالای فناوری‌های داخلی را اثبات کردند.

صدرایی افزود: انواع حلال‌ها و کاتالیست‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است و در این زمینه همکاری تنگاتنگی بین بخش خصوصی و پژوهشگاه صنعت نفت ایجاد شده است.

سرپرست پژوهشکده توسعه فناوری پالایش در تببین مدل‌های انتقال فناوری از خارج به داخل کشور، گفت: ساخت واحد ایزومیر طرح توسعه پالایشگاه اراک حاصل بهره گیری از مدل همکاری و تقسیم کار مشترک است که منجر به ساخت نخستین واحد پالایشی کشور با دانش فنی ایرانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز