خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان اعلام کرد:

نصب و راه‌اندازی سامانه پایش علائم دریانوردی در بندر امام خمینی

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۳۶۴

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: سامانه الکترونیکی پایش آماده به کاری علائم دریانوردی آبراه خور موسی به منظور افزایش ضریب ایمنی عملیات های دریایی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) نصب و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، بهروز آقایی با اشاره به استهلاک بیش از حد شناورها به سبب ترددهای فراوان برای بازدید وضعیت علائم دریانوردی و مصرف بیش از حد حامل‌های انرژی که منجر به افزایش هزینه‌های سرویس و نگهداری آنها می شود، تصریح کرد: لزوم بهره گیری از فن آوری های نوین در این زمینه یکی از اهداف مهم این معاونت تعیین شده بود.

وی در ادامه افزود: پس از مطالعه روش‌های مختلف ارتباطات الکترونیکی جهت استفاده در طراحی سامانه پایشی مورد نظر؛ بهره گیری از سامانه شناسایی خودکار در طراحی این سامانه جدید مد نظر قرار گرفت.

آقایی عدم وابستگی سامانه(AIS) به اپراتورهای سرویس دهندگان جانبی و در نتیجه مالکیت صد درصدی و سهولت انجام پایش های مستمر با استفاده از این فن آوری را از مهمترین مزایای این سامانه برشمرد و افزود: پس از نصب و آزمایش این سامانه، امکان پایش آخرین وضعیت نور دهی چراغ ها و برنامه ریزی و انجام تعمیرات پیشگیرانه و به هنگام برای علائم دریانوردی فراهم شده و از بروز خارج از سرویسی های مقطعی و مکرر احتراز به عمل می آید.

یادآور می شود اجرای این پروژه با بهره گیری از فناورهای روز جهان و توان متخصصان داخلی، طی مدت کمتر از شش ماه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به اتمام رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز