خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی خوزستان:

دامداران با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری کنند/ واکسیناسیون بیش از 3 میلیون راس دام‌ خوزستان علیه تب برفکی

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۹۰۹

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از واکسیناسیون بیش از 3 میلیون راس دام در برابر بیماری تب برفکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مصطفی کنارکوهی  اظهار کرد: با تلاش اکیپ‌های دامپزشکی در سال گذشته 2 میلیون و 891 هزار و 56 راس دام سبک و 464 هزار و 505 راس دام سنگین در واحدهای دامی علیه بیماری تب برفکی ایمن شدند.

وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی مسری دام است، افزود: زخم دهانی، ریزش بزاق، تب، بی‌اشتهایی، کاهش تولید شیر، لنگش و تلفات در حیوانات جوان برخی از علائم این بیماری هستند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان توصیه کرد: دامداران برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند و نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحدهای دامی اقدام کنند.

وی گفت: تب برفکی یک بیماری ویروسی با واگیری بسیار بالا و خسارات اقتصادی فراوان است و راه پیشگیری از ابتلا به آن، رعایت ضوابط بهداشتی – قرنطینه‌ای و واکسیناسیون دام‌ها است.

شایان ذکر است عملیات واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در سال جاری همچنان ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز