خبرگزاری کار ایران

فرگوسن و ونگر هم کار کی‌روش را کردند

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۷۲۵

استفاده از مربیان ورزش‌های دیگر به خصوص ورزش‌های رزمی در تمرینات تیم‌های فوتبال در جهان مرسوم است.

حضور سرمربی تیم ملی ووشو در تمرینات تیم ملی فوتبال و اینکه او به عنوان یکی از دستیاران کی‌روش در مرحله آماده‌سازی تیم در راه جام جهانی خواهد بود در روزهای اخیر خبرساز شده است. هرچند خود اوجاقی در گفت‌وگویی که انجام داده بود دلیل حضورش را بالابردن روحیه جنگندگی در بازیکنان تیم ملی اعلام کرده بود. البته که این اتفاق تازه‌ای نیست و مثلا آرسن ونگر در آرسنال از مربی ورزش‌های رزمی استفاده کرد و یا کلینزمن بدنسازان فوتبال امریکایی را برای تیم ملی آلمان در زمان مربیگری‌اش استخدام کرد.

حمیدرضا جودکی کارشناس بدنسازی و بدنساز تیم پارس جنوبی در این رابطه گفت:« این اتفاقاتی که در فوتبال ما عجیب به نظر می‌رسد در دنیا و در خیلی از باشگاه‌ها و تیم‌های ملی انجام می‌شود.»

او افزود:« حتی در سال آخر مربیگری آلکس فرگوسن یادم هست که یک مربی بسکتبال برای آماده‌سازی مهاجمان این تیم استخدام شد تا قدرت عبور بازیکن مهاجم از مدافعان را افزایش بدهد.»

جودکی افزود:« برخی از مربیان برای بالابردن دقت و تمرکز مربیان رشته تیراندازی را می‌آوردند و به صورت پاره وقت خیلی از کارهای تخصصی رشته‌های دیگر را به بازیکنان آموزش می‌دهند. به نظر من این اتفاقی که در تیم ملی افتاده، می‌تواند برای بالا بردن تمرکز و ذهنیت و البته افزایش تکنیک‌های تازه فیزیکی برای بازیکنان باشد.»

او اضافه کرد:« همانطور که آقای اوجاقی گفته دعوت او حس مبارزه طلبی و جنگندگی را می‌تواند در بازیکنان از نظر ذهنی و جسمی به وجود بیاورد. این کار را آرسن ونگر هم در آرسنال انجام داد و همانطور که گفتم اتفاقی مرسوم در دنیا است.

مربی بدنساز پارس جنوبی همچنین اضافه کرد:« ما متاسفانه اسم حرفه‌ای را یدک می‌کشیم. ما می‌توانیم بیشتر از این روش‌ها استفاده کنیم و مثلا برای بازیکنانی که بالاتنه ضعیف داشته یا می‌خواهیم قدرت جنگندگی‌اشان را بالا ببریم از مربیان کشتی کشورمان استفاده کنیم که ورزش ملی ما است و شاید از نظر جسمی بیشترین کمک را بکند.»

منبع:ورزش سه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز