خبرگزاری کار ایران

اخراج تیلرسون برگی برنده برای کیم جونگ اون

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۷۹۱

اگر دونالد ترامپ سعی داشت تا تصویر بهتری را پیش از مذاکرات با رهبرکره شمالی کیم جونگ اون از خود نشان دهد با اخراج رکس تیلرسون از وزارت خارجه کاملا نشان داد که ناموفق بوده است. پس از ماه‌ها انکار کاخ سفید و وزارت خارجه درباره تنش در روابط ترامپ و رکس تیلرسون، رئیس جمهور آمریکا در توییتی از پایان کار مدیر سابق شرکت نفتی اگزون در وزارت خارجه و قراردادن مایک پمپئو به جای وی خبر داد.

روزنامه تجارت به نقل از ایندیپندنت نوشت: ترامپ به دلیل نزدیکی فکر با پمپئو مدیر سیا مورد تحسین وی بوده است رکس تیلرسون با ترامپ برسر چند موضوع اختلاف داشت.توافق هسته‌ای با ایران یکی از مهمترین دلایل بوده است. مذاکره با کره شمالی از دلایل دیگری است که برای انجام آن تیلرسون بیش از چندبار پیونگ یانگ را تهدیدی هسته‌ای خوانده بود.مذاکره با کره شمالی می‌تواند میراث خوبی برای ترامپ باشد.

تمامی‌جزییات دیدار کیم جونگ اون با ترامپ درباره خلع سلاح هسته‌ای می‌تواند بسیار حساس باشد که با اخراج تیلرسون می‌تواند به این مسیر صدمه بزند. درمقابل این دیدار تبلیغی مهم برای کیم بوده و اخراج تیلرسون نشانگر اختلال در دولت ترامپ است.

اما مهمترین چیز انتخاب جایگزین تیلرسون است . اگرچه پمپئو برای ترامپ چالش برانگیز نیست اما اگر شبیه ترامپ فکر کند بنابراین برای کره شمالی خطرناک است.مذاکره با کیم برای ترامپ یک قلمروی نامشخص است.

بسیاری معتقدند مذاکره با کره شمالی به معنی امنیت جهانی است و نیازمند گزینه‌های بیشتر و مراقبت است.

اگرچه تیلرسون به عنوان یکی از بدترین وزرای خارجه تاریخ آمریکا در یاد خواهد ماند اما انتخاب پمپئو به جای او برای امنیت ملی آمریکا بدتر است.

مخالفت پمپئو با برجام که از سال 2015 شروع شد می‌تواند با خروج یک طرفه آمریکا از این توافق همراه شود که باعث بدتر شدن تنش‌ها در منطقه خاورمیانه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز