خبرگزاری کار ایران

رییس جمعیت هلال‌احمر:

ایجاد دبیرخانه فعال در راستای کاهش معلولیت موثر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۶۰

ایجاد دپارتمان یا دبیرخانه فعال در فدراسیون صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و همچنین کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ می‌تواند در راستای کاهش معلولیت موثر باشد.

ایلنا: رییس جمعیت هلال‌احمر گفت: افزایش آگاهی از موانع پیش‌روی معلولان برای مشارکت آن‌ها در امور اجتماعی می‌تواند گام موثری در راستای رفع تبعیض‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " محمد فرهادی " در نشست مشورتی نقش نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر که امروز صبح برگزار شد، گفت: باعثخوشحالی است که در سالیان اخیر برنامه‌های توسعه اجتماعی کشور‌ها، نگاه و برخی فرصت‌ها و برابری‌ها را برای آحاد جامعه فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: با این حال در راستای فعالیت‌های نهضت و علی‌رغم حضور و تاکیدات جمعیت‌های ملی در حمایت از افراد آسیب‌پذیر و ارائه خدمات گسترده در دیگر چالش‌ها از جمله بیماری‌های جدید، بحران‌های غذایی و… به بزرگ‌ترین اقلیت آسیب‌پذیر و در معرض خطر جوامع یعنی معلولان بدون توجه به تعصبات قومی، مذهبی، فرهنگی، سیاسی و نژادی توجه بایسته باید صورت گیرد.

رییس جمعیت هلال‌احمر معرفی، بررسی ابعاد، مدافع‌گری و ظرفیتی که نهضت و جمعیت‌های ملی در راستای کمک به این گروه داشته‌اند، بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: امیدواریم نتایج این نشست موجبات تقویت هر چه بیشتر پیش‌نویس سند موضع نهضت در شهر آگرای هند را فراهم کند و منجر به تعیین موضع نهضت در قبال شمول موضوع معلولیت در فعالیت‌های نهضت در اجلاس آتی شورای نمایندگان در سیدنی شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر ایران ایجاد شبکه‌جهانی کشورهای عضو نهضت در این زمینه را پیشنهاد می‌کند، افزود: ایجاد دپارتمان یا دبیرخانه فعال در فدراسیون صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و همچنین کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ می‌تواند در راستای کاهش معلولیت موثر باشد.

رییس جمعیت هلال‌احمر در بخش دیگری از سخنانش گفت: تبادل تجربیات موفق اجرا شده توسط جمعیت‌های ملی است و کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ برای پاسخگویی به نیاز‌ها و تامین منافع معلولان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه یافتن راه‌های ممکن برای بسیج، تقویت و حمایت از نهضت بین‌المللی به منظور مشارکت موثر در امر ترویج و تامین منافع معلولان در جامعه بسیار حائز اهمیت است، افزود: جست‌وجوی راهکارهای لازم برای ایجاد یک شبکه تبادل تجربیات موفق و راه‌حل در میان اعضای نهضت الزامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز