خبرگزاری کار ایران

زالی:

سازمان نظام پزشکی باید به منابع پایدار‌ بیاندیشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۲۲

صلاحیت حرفه‌ای صاحبان حرف پزشکی به جز پرستاران و روان‌شناسان در اختیار نظام پزشکی قرار گرفته است / سازمان نظام پزشکی؛ وزارت بهداشت و سازمان میراثفرهنگی به یک پروتکل جامع و بسیار مهم در حوزه توریسم سلامت خواهند رسید.

ایلنا: رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: با توجه به اینکه در سال ۹۲ ردیف بودجه‌ای کمک به نظام پزشکی حذف شد لازم است سازمان به منابع پایدار‌تر بیاندیشد از همین رو کمیته‌ای در این زمینه تشکیل دادیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " علیرضا زالی " امروز در نشست خبری ارائه عملکرد صدروزه سازمان نظام پزشکی با اعلام واگذاری بررسی صلاحیت حرفه‌ای در نظام سلامت به سازمان نظام پزشکی گفت: صلاحیت حرفه‌ای صاحبان حرف پزشکی به جز پرستاران و روان‌شناسان در اختیار نظام پزشکی قرار گرفته و از همین رو نیاز است آیین نامه و پروتکل برای این امر تدوین شود.

زالی خاطر نشان کرد: در بحثصلاحیت حرفه‌ای مدلی را پیاده می‌کنیم که در کشورهای توسعه یافته انجام شده است از همین رو ۱۰ مطالعه تطبیقی را انجام داده‌ایم و در این زمینه الگو سازی کرده‌ایم.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: اگرچه این کار سختی است اما برای اولین بار این کار در سازمان نظام پزشکی انجام می‌شود.

وی همچنین از راه اندازی واحد ارتباطات بین المللی توریسم سلامت در سازمان نظام پزشکی خبر داد و افزود: سازمان نظام پزشکی؛ وزارت بهداشت و سازمان میراثفرهنگی به یک پروتکل جامع و بسیار مهم در حوزه توریسم سلامت خواهند رسید.

زالی همچنین به هم اندیشی با انجمن‌های علمی و تخصصی در حوزه مالیات پزشکان اشاره کرد و افزود: در مواردی که پرونده مالیات مورد اعتراض جامعه پرشکی قرار می‌گیرد نماینده تام الاختیار سازمان نظام پزشکی از آن‌ها دفاع لازم را انجام می‌دهد.

وی همچنین به هماهنگی سازمان نظام پرشکی با انجمن‌های علمی و تخصصی کشور اشاره کرد وگفت: با توجه به اینکه ۱۶۵ انجمن علمی و تخصصی در کشور فعالیت دارند در دوره جدید نظام پزشکی با انجمن‌ها هماهنگ خواهیم بود.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های انجمن‌های علمی و تخصصی برای کار‌شناسی در حوزه انتظامی بهره می‌گیریم افزود: از پزشکان خبره و خوشنام متخصص در حوزه‌های مختلف برای رسیدگی تخصصی به شکایات پزشکی بهره خواهیم برد و ۶ هزار حکم برای این پزشکان در سراسر کشور با اعتبار ۲ ساله صادر خواهد شد.

وی همچنین با اعلام استقرار تشکیلات دبیرخانه هیات مدیره انجمن‌های علمی تخصصی در سازمان نظام پرشکی گفت: اولین جلسه هیات مدیره انجمن‌های علمی و تخصصی ۱ دی ماه برگزار می‌شود.

زالی به سازماندهی در امور مالی و اداری سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و افزود: فایل به روز اطلاعات دقیق نظام پزشکی شهرستان‌ها تهیه شده است.

وی همچنین از تشکیل کمیته تامین منابع مالی سازمان نظام پزشکی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در سال ۹۲ ردیف بودجه‌ای کمک به نظام پزشکی حذف شد لازم است سازمان به منابع پایدار‌تر بیاندیشد از همین رو کمیته‌ای در این زمینه تشکیل دادیم.

زالی همچنین از شفاف سازی مالی در سازمان نظام پزشکی خبر داد و افزود: این نیز یک کار جدیدی بود که در این دوره از سازمان نظام پزشکی انجام شد.

به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی شورای آموزش و شورای پژوهش این سازمان نیز تشکیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز