خبرگزاری کار ایران

رئیس دبیرخانه سیاستگذاری سلامت به ایلنا خبرداد:

سیاست‌های ابلاغی نظام سلامت قانون می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۲۶۵

«مواردی درسیاست‌های کلان نظام سلامت آمده که نیاز است با هماهنگی مجلس تبدیل به قانون دائمی شود. / چنین قانونی می‌تواند خیال مدیران حوزه سلامت و مردم را راحت کند که سالیان متمادی اجرای طرح های توسعه در کشور حتماً پیوست سلامت خواهند داشت.»

مشاور وزیر و رئیس دبیرخانه سیاستگذاری سلامت از تبدیل سیاست‌های ابلاغی کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری به قانون درمجلس شورای اسلامی خبر داد.

علیرضا دلاوری در گفتگو با خبرنگار ایلنا اعلام کرد: مواردی در سیاست‌های کلان نظام سلامت آمده که نیاز است با هماهنگی مجلس تبدیل به قانون دائمی شود.

وی از تغییرات احتمالی در قانون وزارت بهداشت خبرداد و افزود: آن چیزی که به طور جدی مورد بررسی قرار می‌دهیم قوانین موجود است تا انشاء الله بتوانیم با راهکارهایی که در سیاست‌های کلان نظام سلامت آمده است آنها را به روز کنیم.

دلاوری در پاسخ به این سوال که کدام یک از سیاست‌های کلان نظام سلامت ممکن است تبدیل به قانون شود، افزود: خیلی موارد از سیاست‌های کلان است که می‌شود آن‌ها را تبدیل به قانون کرد همانند تهیه پیوست سلامت برای طرح‌های کلان توسعه‌ای کشور که اگر چه جزو قانون توسعه است اما باید تبدیل به یک قانون دائمی شود.

مشاور وزیر و رئیس دبیرخانه سیاستگذاری سلامت ادامه داد: چنین قانونی می‌تواند خیال مدیران حوزه سلامت و مردم را راحت کند که سالیان متمادی اجرای طرح های توسعه در کشور حتماً پیوست سلامت خواهند داشت.

وی بابیان اینکه با ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری امید جدیدی در حوزه سلامت ایجاد شده است، افزود: این سیاست‌ها می‌تواند شکل نظام سلامت را ترسیم کند و همچنین دراسناد پایین دستی همانند بخشنامه‌های توسعه و برنامه‌های بودجه کار آمد باشد.

دلاوری با اشاره به تشکیل کارگروههای اجرای سیاست‌های کلی سلامت از سوی وزیر بهداشت گفت: برنامه‌ها به صورت جدی پیگیری می‌شود و شاید طی ماههای آینده حتی قبل از خرداد ماه خروجی مناسبی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز