خبرگزاری کار ایران

سخنگوی مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی در گفتگو با ایلنا:

زلزله زدگان نیاز به آب آشامیدنی سالم دارند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۳۵۶

۹۵نفر مصدوم در شهرستان آبدانان داشتیم که ۵ نفر از آن‌ها در اتاق عمل هستند، سه نفر آن‌ها بستری شدند و یک نفر در حال اعزام به بیمارستان است.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی کشور از نیاز مناطق زلزله زده ایلام به آب آشانیدنی سالم خبر داد.

مجتبی خالدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه تعداد کل مصدومان زلزله ایلام به ۱۴۰ نفر رسیده است، گفت: ۹۵ نفر مصدوم در شهرستان آبدانان داشتیم که ۵ نفر از آنها در اتاق عمل هستند، سه نفر آنها بستری شدند و یک نفر در حال اعزام به بیمارستان است.

خالدی ادامه داد: باقی افراد نیز به صورت سرپایی درمان شده و حدود ۴۵ نفر هم از مراکز درمانی مرخص شده‌اند. درمان‌های سرپایی در مرکز بهداشت و درمان مورموری انجام شده و یازده نفر نیز به بیمارستان آبدانان فرستاده شدند.

وی با اشاره به اینکه ۵۸ زلزله در این محدوده جغرافیایی رخ داده که ۱۷ مورد آن بزرگی بیشتر از ۴ ریشتر داشته است، اظهار کرد: در مورد درمان زلزله زدگان به ثبات رسیده‌ایم و تا یک ساعت دیگر اگر اتفاق جدیدی رخ ندهد، وضعیت سفید در درمان را اعلام می‌کنیم.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی کشور ادامه داد: اما در مورد بهداشت از آنجا که زیرساخت‌ها آسیب دیده است، هماهنگی‌های لازم در سه سطح وزارت بهداشت، دانشگاه ایلام و شبکه بهداشت و درمان آبدانان صورت گرفته و تیم بهداشت محیطی نیز موضوع بیماری‌های منطقه و بیماری‌های مورد انتظار را کار‌شناسی کرده‌اند.

خالدی با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی سالم یکی از نیازهای منطقه است، اظهار کرد: امیدواریم اسکان زلزله‌زدگان با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و تایید کار‌شناسان بهداشتی صورت بگیرد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی کشور ادامه داد: درخواست‌هایی نیز برای نیروی انسانی و خدمات بهداشتی داشته‌ایم که دانشگاه ایلام در حال تامین آن است. در حال حاضر نیز ۱۵ دستگاه آمبولانس، ۵ اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد نیز در منطقه وجود دارد.

خالدی با اشاره به اینکه نماینده وزارت بهداشت در منطقه حضور دارد و هماهنگی های‌ لازم را انجام می‌دهد، افزود: در شهر‌ها و مناطق دیگر که زلزله احساس شده است، هیچ مراجعه‌کننده‌ای به عنوان مصدومان زلزله وجود نداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز