خبرگزاری کار ایران

افزایش ۸۰ درصدی اهدای خون بانوان مشهدی

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۱۷۹

با توجه به مدت زمان محدود نگهداری فراورده‌های خونی، نیاز همیشگی به فراورده‌های خونی و ضرورت اهدای مستمر خون، زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) اهدای خون را منوط به مناسبت‌های مختلف مذهبی، ملی و شرایط خاص نکنند.

امسال در اربعین شهادت سالار شهیدان در دو پایگاه فعال اهدای خون مشهد، تعداد بانوان اهداکننده خون و اهداکنندگان بار اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۸۰ و ۲۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از انتقال خون خراسان رضوی؛ در اربعین امسال در دو پایگاه اهدای خون مشهد که فقط در نوبت صبح فعال بوده‌اند، ۲۵۳ داوطلب مراجعه کردند که از این میان ۱۸۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

بر این اساس، ۱۰درصد از اهداکنندگان خون را بانوان و ۲۸ درصد از آنان را داوطلبان بار اول شامل شده‌اند که با رشد قابل قبولی نسبت به سال گذشته همراه است. تعداد داوطلبان ۱۲ درصد، تعداد اهداکنندگان خون ۱۳ درصد و تعداد اهداکنندگان مستمر خون ۸ درصد در این ایام نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

در این گزارش تصریح شده که آمار مربوط به اهداکنندگان خون در اربعین سال ۹۲ در مقایسه با اربعین سال ۹۱ همگی با کاهش مواجه بوده و افزایش شاخص‌های اهدای خون دراربعین سالجاری نمایانگر افزایش رویکرد عمومی جامعه به اقدام به این معروف پسندیده است.

اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی ضمن تشکر از اهتمام مردم به این اقدام بشردوستانه و حیاتی و همچنین پوزش از کاستی‌ها و محدودیت منابع مختلف در پایگاه‌ها که موجب انتظار طولانی داوطلبان و یا احیانا عدم توفیق آنان به اهدای خون شده است، تاکید کرد: با توجه به مدت زمان محدود نگهداری فراورده‌های خونی، نیاز همیشگی به فراورده‌های خونی و ضرورت اهدای مستمر خون، زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) اهدای خون را منوط به مناسبت‌های مختلف مذهبی، ملی و شرایط خاص نکنند.

در این اطلاعیه از افرادی که به هر دلیل تا کنون موفق به مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون نشده‌اند، دعوت شده تا مناسبت‌ها را انگیزه‌ای برای آغاز به انجام مستمر این اقدام خداپسندانه تلقی نموده و از اهداکنندگان مستمر خون درخواست شده تا با مراجعه منظم به پایگاه‌ها در همه ایام سال، مجموعه عام‌المنفعه انتقال خون را در مدیریت بهینه منابع محدود موجود و نیز تامین مطلوب ذخایر خونی بیش از پیش یاری رسانند.

روابط عمومی انتقال خون استان با اشاره به اینکه اهدای خون برای بانوان واجد شرایط هیچ ضرر و زیانی ندارد، با تاکید بر اینکه میزان مراجعه و اهدای خون بانوان بعنوان نیمی از افراد جامعه و نیمی از مصرف کنندگان فراورده‌های خونی در حال حاضر در حد انتظار نیست، از تمامی بانوان واجد شرایط دعوت کرد تا با افزایش مراجعه خویش به پایگاه‌ها و ترغیب سایر بانوان به این اقدام خیر و حسنه، موجب افزایش مشارکت بانوان در اهدای خون شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز