خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با ایلنا:

معوقات پرستاران تا آخر دی ماه پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۹۷۳

طبق آنچه وزارتخانه اعلام کرده است، باید تمام معوقات پرستاران تا آخر همین ماه پرداخت شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: برای اجرای طرح مبتنی بر عملکرد در بیمارستان‌ها، طبق دستور وزارت بهداشت باید همه معوقات پرستاران تا پایان دی ماه از سوی بیمارستان‌ها پرداخت شود.

احمد نجاتیان در گفت‌وگو با ایلنا درباره نتیجه رایزنی‌های سازمان پرستاری با وزارت بهداشت برای رفع مشکل پرستاران گفت: در چند روز گذشته آیین‌نامه افزایش کارانه پرستاران از سوی معاون وزیر بهداشت ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این آیین‌نامه؛ کارانه متوسط شش ماه نخست سال، یک و هفت دهم برابر می شود، گفت: طبق آنچه وزارتخانه اعلام کرده است، باید بدهی بیمارستان‌ها به پرستاران تا آخر همین ماه به روز شود و تمام معوقات پرستاران پرداخت شود.

نجاتیان افزود: بعد از این مرحله، اجرای طرح مبتنی بر عملکرد در دستور کار قرار می‌گیرد و بر اساس اعلام نظر وزارت بهداشت رقم کارانه افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: ما در انتظار این هستیم که معوقات پرداخت شود تا ببینیم بر اساس طرح مبتنی بر عملکرد چه میزان حقوق پرستاران افزایش خواهد داشت و این موضوع تنها در عمل مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: نیروهای پرستاری در همه سطوح جزو گروه کمیته توزیع کارانه‌ها هستند، به همین دلیل بعد از اجرای طرح مبتنی بر عملکرد می توان برآورد خوبی از افزایش سطح حقوق پرستاران داشت.

نجاتیان همچنین درباره تغییرات آزمون کارشناسی ارشد برخی از رشته‌های پرستاری گفت: رشته هایی که متقاضیان آن مجبور به ارائه ۲سال سابقه کار بالینی برای حضور در آزمون کارشناسی ارشد آن شده‌اند، رشته‌های بالینی و کیلنیکی هستند و نسبت به رشته های تئوری که پرستاران بعد از گذراندن کارشناسی می‌توانستند در آزمون ارشد آن شرکت کنند، مقداری متفاوت هستند.

وی افزود: تغییرات ایجاد شده در آزمون ارشد این رشت‌ ها بسیار خوب است، برای مثال وقتی پرستاری متقاضی شرکت در آزمون ارشد پرستاری بخش قلب است، خوب است که دو سال تجربه حضور در این رشته را هم داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز