خبرگزاری کار ایران

هاشمی مطرح کرد:

افزایش تقاضا برای خدمات توانبخشی و مراقبتی

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۶۷۹

رشد جمعیت افراد کم توان و سالمند از یک سو و لزوم توانمندسازی آنها از سویی دیگر، تقاضا برای خدمات توانبخشی و مراقبتی را افزایش داده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده(FBR) را هم راستا با ابلاغ سیاست های کلی جمعیت رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا از سازمان بهزیستی کشور، «همایون هاشمی» افزود: سال گذشته چهار هزار و ۲۰۸ نفر که پشت نوبت مراکز شبانه روزی توانبخشی بودند با ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی خانواده محور از خدمات جامع توانبخشی و مراقبتی در کنار خانواده بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری نیز یکهزار و ۳۳۰ نفر از گروه هدف سراسر کشور تحت پوشش طرح مبتنی بر خانواده قرار گرفتند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: رشد جمعیت افراد کم توان و سالمند از یک سو و لزوم توانمندسازی آنها از سویی دیگر، تقاضا برای خدمات توانبخشی و مراقبتی را افزایش داده است.

هاشمی در خصوص اجرای طرح توانبخشی مبتنی برخانواده(FBR)، گفت: در این میان گروهی از افراد کم توان و سالمند بسترگرا و بیماران صعب العلاج نیازمند خدمات ویژه توانبخشی، مراقبتی و بهداشتی هستند که عدم وجود سیستم مراقبتی مناسب و دانش کافی برای تامین نیازهای این گروه در منزل باعثسوق دادن آنها به مراکز غیردولتی شبانه روزی توانبخشی و مراقبتی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: از اینرو، با استفاده از پتانسیل های موجود در جامعه خدمات توانبخشی و مراقبتی را توسعه دادیم تا امکان بهره مندی افراد بیشتری از این خدمات فراهم شود؛ لذا با توجه به این مهم که یکی از اهداف بازتوانی، تلفیق فرد و سازگار ساختن آنها با محیط است طرح «توانبخشی مبتنی بر خانواده» با ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی در منزل در سال ۱۳۹۱ به عنوان رویکرد و مدل جدید مراقبتی اجرایی شد.

هاشمی اظهارداشت: براساس ارزشیابی اثربخشی برنامه درارتقا کیفیت زندگی گروه هدف و سطح رضایت­مندی خانواده این طرح با تحت پوشش قرار دادن چهارهزار و ۲۰۸ نفر در سال گذشته با عنایت به ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در رابطه با سیاست­های کلی جمعیت سراسری شد.

وی با تاکید بر ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات مراقبتی و توانبخشی در منزل گفت: سال گذشته یکهزار و ۲۲۱ نفر از سالمندان، دو هزار و ۷۸۱ معلول و بیش از ۲۰۰ بیمار روانی مزمن که پشت نوبت مراکز شبانه روزی توانبخشی بودند با ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی خانواده محوراز خدمات جامع توانبخشی و مراقبتی در کنار خانواده بهره مند شدند.

هاشمی ایجاد فرصت های اشتغال و توانمندسازی شغلی را یکی ازدستاوردهای اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده(FBR) برشمرد و یادآورشد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون برای یکهزار و ۹۲۲ نفر از افراد تحصیل­ کرده فاقد شغل، اشتغال ایجاد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز