خبرگزاری کار ایران

معاون طب سنتی وزارت بهداشت:

هدف طب سنتی، آموزش صحیح سبک زندگی به مردم است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۶۸۶

۱۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور متخصص طب سنتی در قالب یک رشته تربیت می کنند که حدود ۴۰۰ دستیار دکتری تخصصی طب سنتی، حدود ۵۰ داروساز سنتی و ۶۰ نفر در رشته تاریخ علوم پزشکی در کشور در حال تحصیل هستند.

معاون طب سنتی گفت: هدف طب سنتی این است که مردم روش بهتر زندگی کردن را بیاموزند و رویکرد این طب، سلامت محوری است.

به گزارش ایلنا؛ محمد خدادوست در مراسم افتتاح چهارمین دانشکده طب سنتی ایران در دانشگاه علوم پزشکی بابل و نخستین مرکز سلامتکده شمال کشور با اشاره به اینکه در کشور هفت دانشکده طب سنتی مصوب داریم که چهارمین دانشکده طب سنتی کشور در دانشگاه علوم پزشکی بابل راه اندازی شده است، افزود: ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور متخصص طب سنتی در قالب یک رشته تربیت می کنند که حدود ۴۰۰ دستیار دکتری تخصصی طب سنتی، حدود ۵۰ داروساز سنتی و ۶۰ نفر در رشته تاریخ علوم پزشکی در کشور در حال تحصیل هستند.

وی در ادامه، با بیان این که رویکرد استفاده از طب سنتی به معنای نفی طب رایج نیست، گفت: انقلابی که در حوزه طب رایج اتفاق افتاد قابل انکار نیست، ولی در طب رایج خلاءهایی وجود دارد که می توان با طب سنتی آن خلاءها را پر کرد.

خدادوست با اشاره به اینکه سلامتکده جایی است که افراد سالم می توانند برای اعتدال مزاج مشاوره بگیرند افزود: از دید حکما نخستین قدم در درمان بیمار تدبیر است که همان دخل تصرف در شش اصل مورد توجه بوعلی سینا است.

به گفته وی، هدف طب سنتی این است که مردم روش بهتر زندگی کردن را بیاموزند و این اصلی ترین قابلیت طب ایرانی و اسلامی است که رویکرد آن سلامت محوری است.

معاون طب سنتی در ادامه گفت: سلامتکده دانشگاه علوم پزشکی بابل می تواند مرکز نمونه عرضه فرآورده های دارویی بدون میکروبی هم در مراکز دانشگاهی باشد.

خدادوست در پایان با اشاره به این که سلامتکده دانشگاه علوم پزشکی بابل این قابلیت را دارد که الگو باشد و به عنوان مرکز آموزشی و پژوهشی نمونه معرفی شود، افزود: اگر چه این مرکز از حمایت ما برخوردار خواهد بود اما انتظار می رود مسئولان استانی و خیران نیز در این عرصه حضور فعال داشته باشند.

گفتنی است: در مراسم افتتاح چهارمین دانشکده طب سنتی ایران در دانشگاه علوم پزشکی بابل و نخستین مرکز سلامتکده شمال کشور، امام جمعه شهرستان بابل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل و جمعی از مسئولین استانی و دانشگاهی حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز