خبرگزاری کار ایران

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد:

برداشت آفتابگردان دیم در استان شروع شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۹۰

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز برداشت آفتابگردان دیم از مزارع منطقه کالپوش شهرستان شاهرود خبر داد.

ایلنا: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال ۴۷۰۰ هکتار از مزارع منطقه کالپوش زیر کشت بذر آفتابگردان دیم قرار گرفته بود که با توجه به شرایط آب و هوایی، کاهش نزولات آسمانی، اختصاص بخشی از مزارع به کشت لوبیا و آفتابگردان آجیلی سطح کشت نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا، سید امیر رضوی افزود: برآورد می‌شود در سال جاری حدود ۳ هزار تن محصول از مزارع زیر کشت برداشت شود.

رضوی بیان کرد: بذور کشت شده در سال جاری از نوع پروگرس، هایسون ۲۵ و محلی بوده است که بیش از ۷/۱ تن بذر اصلاح شده برای کشت تحویل کشاورزان منطقه شد.

مدیر امور زراعت سازمان در رابطه با معرفی و ترویج بذور جدید و سازگار در منطقه گفت: در سال جاری در کنار رقم شاهد هایسون ۲۵، سه رقم ارسالی از مرکز به نام‌های قاسم، فرخ و برزگر هرکدام در مزارع یک هکتاری کشت شد که علارغم کاهش نزولات اسمانی در سال جاری، رقم قاسم در مقایسه با دیگر ارقام از رشد چشمگیری برخوردار بوده است، دارای طبق‌های بزرگ، ساقه ضخیم، طبق استوار و رو به بالا بادانه‌های پر مغز بوده است که به نظر می‌رسد که نسبت به سایر ارقام عملکرد بالاتری داشته باشد.

رضوی یادآوری کرد: بعداز طی مراحل فنی لازم و احراز شرایط مدنظر با لحاظ کردن نظرات کمیته فنی بذر استان، نسبت به ترویج و توسعه کشت رقم فوق در منطقه اقدام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز