خبرگزاری کار ایران

با حضور بیش از ۲۰۰ دانشجوی خارجی؛

همایش بین المللی سفیران مقاومت در دانشگاه سمنان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۱۲۸

همایش بین المللی سفیران مقاومت ویژه دانشجویان خارجی دانشگاه های استان سمنان با حضور بیش از ۲۰۰ دانشجو از کشورهای حامی مقاومت به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این همایش که با همکاری دانشگاه های استان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برگزار شد، خادم معاون امور بین الملل راهیان نور کشور  با بیان اینکه مجموعه شهدای ما با ۵ عنصر اصلی و تفکر استبدادی در دنیا مبارزه کردند، گفت: اولین محور مبارزه با نظام  رژیم شاهنشاهی در ایران بود؛ شاهنشاهی در ایران سابقه طولانی داشته ولی در ۵۰ سال اخیر دو شاه ستمگر  یکی محمدرضاشاه و دیگری رضاشاه در ایران بودند که ما  به رهبری امام در مقابل آنها ایستادیم، شهید دادیم و زجر کشیدیم تا این رژیم استبدادی را سرنگون کنیم.

وی افزود:  بعد از رژیم شاهنشاهی با استبداد صدامی و حزب بعث مواجه شدیم که ملت ایران و عراق و بخشی از  عربستان و.. بر اثر این دولت استبدادی بسیار مجروح و شهید دادند که باز هم توانستیم  این  استبداد را به حول و قوه الهی و نیروی ملت و هدایت رهبری بر زمین بزنیم و پیروز شویم.

داعش،رژیم صهیونیستی و نظام سلطه3 استبداد بزرگ

خادم اظهار کرد: بعد از شکست صدام و رحلت امام با ۳ مدل استبداد دیگر مواجه شدیم که اولین آن پیداش داعش در منطقه بود و باز هم با کمک ملت های منطقه و توکل به خدا و رهبری فرماندهان در برابر این استبداد نیز ایستادیم ودیگر  استبدادی  که در دنیا  با کمک ملت‌های منطقه در مقابل آن ایستاده ایم و به زودی آن را سرنگون خواهیم کرد، رژیم صهیونیستی است که  این مدل نیز در حال سرنگونی است و به تعبیر رهبر ما و شما ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

معاون امور بین الملل و راهیان نور کشور، گفت:  پنجمین مدل استبدادی که ملت ما و ملت‌های منطقه و ملت های مظلوم دیگر در عالم با آن روبرو هستند نظام سلطه و هژمونی  بین المللی آن می باشد که ما در ایران از این  هژمونی بین‌المللی به عنوان نظام سلطه  یاد می کنیم که رهبری آن را آمریکا بر عهده دارد.

وی تصریح کرد:  ماموریت ما و پیروی ما از راه و یاد شهدا این است که همه باید با ابزار بصیرت در برابر این هژمونی بایستیم و در برابر آن قد عَلَم کنیم؛ تمام شهدای ما در ایران و بسیاری از شهدای مظلوم ما در سراسر دنیا و به ویژه کشورهای اسلامی پیام شان این است که باید با هم در برابر این ظلم جهانی بایستیم و مقاومت کنیم؛ اگر با هم باشیم پیروزیم اگر ملت‌ها و دولت‌ها نخبه ها و علما دست به دست هم بدهند به زودی شاهد سرنگونی نظام سلطه در جهان خواهیم بود و اگر ملتها از هم جدا شد شدند شکست ارمغان آینده ما خواهد بود.

خادم بیان کرد: شما جوانان به عنوان نمایندگان نخبه ملتهای خودتان پیام جمهوری اسلامی که عبارت از اتحاد بین کشورهای جهان اسلام است را به مسئولان کشورهای خودتان برسانید و بدانید  اتحاد ما قطعاً شکست دشمن را به دنبال خواهد داشت.

توسعه فقر، فساد و تبعیض ۳ هدف اصلی نظام سلطه است

معاون امور بین الملل راهیان نور کشور با بیان اینکه نظام سلطه جهانی به رهبری آمریکا ۳ هدف اصلی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: توسعه فقر، توسعه فساد و توسعه تبعیض؛ که توسعه فقر  ثمره برنامه ریزی آمریکایی در سده های اخیر است، چنانچه در زمان شاه در ایران ما کاخ های بزرگ ساخته شد منطق شاه در ایران منطق آمریکا بود؛ ساختمان های زیبا برای اطرافیان خود می ساختند اما عمده مردم در کشور ما دچار فقر و بیماری بودند، هرکجا الگوی آمریکایی در کشورش مسلط شود گرفتار فقر  خواهد شد؛ نظام لیبرال دموکراسی که در دنیا منطق نظام سلطه است می پذیرد که دنیا دو قسمت شود، قسمت مربوط به ثروتمندان و قسمت مربوط به فقرا و این را در همه جا ترویج می‌کند و مأموریت دنبال کنندگان راه شهدا ایستادگی و مقابله با این ظلم آمریکا یی است.

وی افزود:  ماموریت دوم پیروان شهدا مقابله و ایستادگی در برابر فساد است؛ فساد عبارت از فروپاشی خانواده و  برهم‌زدن سبک زندگی بومی محلی است؛ فساد یعنی اینکه شما حتماً غربی زندگی کنید و گر نه انسانیت شما زیر سوال می‌رود و ماموریت سوم جوانان ما بعد از فقر و فساد مقابله با تبعیض است، حقوق بشر، حقوق زنان و حقوق کودکان بخشی از نظام تبعیض آمیز غربی است که با الگو های خود زیر پا می گذارد.

 خادمی اظهار کرد: ما به عنوان پیروان شهدا باید با هر ۳  عامل مبارزه کنیم و در برابر آن بایستیم؛  در حقیقت پیام رهبر ما به جوانان دنیا این است که باید در مقابل نظام سلطه ایستاد و ملت‌های دنیا را به سوی پیشرفت هدایت کرد.

کمیته های تخصصی دانشی باید تشکیل و وارد مطالعه عمیق شوند

معاون امور بین الملل راهیان نور کشور ادامه داد: در مسیر پیشرفت جوامع به ویژه جوامع مسلمان و کشورهای مستضعف دنیا در برابر این ۳ مشکل اصلی یعنی: فقر،فساد و تبعیض، ۳  راهبرد و وظیفه اصلی بر عهده داریم و آنها عبارت از آن است که  نترسیم، سستی نکنیم وخیانت نکنیم؛  اگر این ۳ وظیفه را درست انجام بدهیم قطعاً نظام استکبار به زانو در خواهد آمد.

وی با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا به مناسبت های مختلف در ایران، گفت: پیام شهدا هم این ۳عنصر است، بعد از اینکه خودمان را برای تسلط بر این  ۳ عنصر آماده کردیم باید همچون حاج قاسم پای در میدان بگذاریم و برای اهداف خود بجنگیم، وقتی تصمیم گرفتیم وارد میدان شویم وظیفه ما تشکیل هسته ها و کمیته‌های تخصصی دانشی است که  این کمیته ها باید در حوزه‌های تخصصی خودشان وارد یک مطالعه عمیق شوند که عبارت است از اینکه: هر کمیته در برابر حوزه تخصصی خود سوال کند که چرا جوامع  مسلمین مشکل دارد و برای حل آن چه باید کرد، به عنوان مثال: حل مشکلات فقر، رعایت حقوق و حرمت خانواده، حفظ محیط‌زیست، سوق دادن جوانان به سمت هنر و پیشرفت و صدها سوال تخصصی دیگر که باید به آن پرداخته شود و اگر به نتیجه این سوالات برسیم آن وقت می توانیم در برابر تفکرات نظام سلطه ایستادگی کنیم.

پژوهش و آگاهی مهمترین مولفه هر ملت است 

احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در  این همایش با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری مهم ترین نرم افزار انقلاب اسلامی در گام دوم، بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: در توصیه ها و  تاکیدات مقام معظم رهبری مهمترین و اولویت‌دار ترین توصیه به نسل جوان، آگاهی،  علم و پژوهش است و پژوهش به عنوان مهمترین مولفه هر ملتی مورد توجه است.

وی افزود: امیدواریم در دولت آیت ا... رئیسی بتوانیم جایگاه پژوهشی  و مرجعیت علمی را در سطح بین المللی داشته باشیم.

ریواده  با بیان اینکه به تعبیر  مقام معظم رهبری مردمان سمنان به دو ویژگی دینداری و علم پژوهی معروف هستند، اظهار کرد: امیدوارم دانشگاه سمنان بتواند  نقش خود را  در شکل دادن و ساختن تمدن نوین اسلامی به نحو احسن ایفا کند.

  ریواده افزود: انقلاب اسلامی در طلیعه چهل و پنجمین سال موجودیت  خود در گام دوم انقلاب و با تشکیل اولین دولتی که در گام دوم انقلاب توسط مردم شریف ایران مسئولیت کار را برعهده گرفت، اهتمام دارد تا  گفتمان انقلاب اسلامی را محقق کند و یکی از سیاست های جدید دولت سیزدهم تعامل با امت اسلامی و کشورهای همسایه است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای امت اسلامی و شهدای مقاومت و به ویژه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی گفت: ما باید در مسیر شهدا برای تحقق امت واحد اسلامی تلاش کنیم و در این راه موفق باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان  اظهارکرد: استان سمنان مفتخر است به عنوان یک واحد دانشگاهی در حوزه تولید علم و دانش نقش مهمی را در کشور داشته باشد و از حضور همه دانشجویان و امت اسلامی و دانشجویانی که در استان ما ادامه تحصیل می‌دهند خرسندیم  و برای آنها آرزوی موفقیت داریم.

 وی بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری دنیا در ابتدای تغییرات بنیادین است و ما در نظم نوین جهانی قرار داریم و جبهه مقاومت یکی از مولفه‌های جدیدی در این نظم است و همه ما به عنوان اعضای این امت  باید  نقش خود را در این موقعیت به خوبی ایفا کنیم.

فناوری و آموخته ها ابزاری برای پیروزی ملت ها است

سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان نیز با بیان اینکه  این همایش با هدف تبیین و معرفی دستارودهای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و محور مقاومت و همچنین فرهنگ استکبار ستیزی برگزار شده است، افزود: شما دانشجویان با یافته های علمی از دانشگاه های سمنان ، منشاء تحول در کشور خودتان باشید .

وی با اشاره به پیشرفت روز افزون  علم در گذر زمان تصریح کرد : اکنون جنگ ، جنگ ایده ها است و فناوری و آموخته ها می تواند به پیروزی ملت ها به ویژه محور مقاومت کمک زیادی نماید.

رئیس دانشگاه سمنان تاکید کرد : شما دانشجویان باید برای عملی کردن یافته های علمی در کشور خودتان و نیز خدمت به مردم کشورها یتان  به ویژه محور مقاومت تلاش نمائید .

در این همایش از کتاب الگوی مدیریت جهادی سردار حسن شاطری نوشته آقای باقر نژاد با حضور مسئولان رونمایی شد  و دو دانشجوی نمونه از کشور افغانستان نیز تجلیل شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز