خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج سازندگی سمنان خبرداد؛

وجود 5 قرارگاه پیشرفت در استان/ تامین آب 180 روستا در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۳۶۶

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی استان سمنان در غالب دو قرارگاه، گفت: قرار گاه پیشرفت در 5 دهستان محروم فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی کاشفی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تشکیل سازمان  بسیج سازندگی با بیان اینکه در گذشته دو قرارگاه  اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در سازمان فعال بوده  و دایره وسیع‌تری از اقدامات بسیج سازندگی در زمینه محرومیت زدایی  بوده است، افزود: هم اکنون  قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز با موضوع اشتغال، مانع زدایی و … به مجموعه افزوده شده است.

وی با اشاره به  اینکه قرارگاه محرومیت زدایی بخش‌هایی دارد که از جمله آنها قرارگاه پیشرفت است، تاکید کرد: در استان سمنان 5 قرارگاه پیشرفت در پنج دهستان محروم وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به روستاهای فرومد، طرود، کالپوش و بی ارجمند اشاره کرد  که موضوعات  این روستاها در همه ابعاد شامل عمرانی، مطالبه گری از دستگاه‌های دولتی، کارهای فرهنگی و … در حوزه‌های مختلف پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه فعالیت قرارگاه شهید شاطری در ۲۸ نقطه استان در قالب خدمت رسانی به مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار شهری از دیگر برنامه‌های اجرایی بسیج سازندگی در استان است، اظهار کرد: این قرارگاه بیشتر حاشیه‌های شهرها را در برگرفته است و تمام موضوعات محلات مانند فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و … را پیگیری می‌کند.

کاشفی با بیان اینکه  سپاه استان، سال گذشته در زمینه  محرومیت زدایی  ۳۸۰ پروژه عمرانی شامل:  مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، خانه نیازمندان و عالم و … با اعتبار ی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان را اجرا کرده است، گفت: این طرح‌ها تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی گفت: در قرارگاه امام حسن (ع) به عنوان یک قرار گاه فعال در حوزه عمرانی استان، 5 طرح تعریف شده که 2 طرح سال ۱۴۰۱ و 3 طرح در سال جاری در این قرارگاه اجرایی خواهد شد و  از مهمترین این طرح‌ها تأمین آب شرب است که در سال گذشته ۵۲ روستا توسط قرارگاه امام حسن (ع) آبرسانی شد و در سال جاری نیز تأمین آب مورد نیاز ۱۸۰ روستا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه راه‌های بین مزارع از دیگر اقدامات عمرانی قرارگاه امام حسین (ع) بسیج سازندگی است، بیان کرد: سال گذشته ۸۰۰ نقطه استان در دستور کار قرار گرفت و در سال جاری نیز اقدامات لازم در این راستا صورت گرفته است تا بتوانیم خدمات خوبی را به کشاورزان استان بدهیم؛ از سوی دیگر قرارگاه امام حسن (ع) در بحث آب کشاورزی نیز ورود کرده و اقداماتی مانند لایروبی قنوات، انتقال آب و … را صورت می‌دهد.

کاشفی با اشاره به امضای تفاهم نامه ساخت 15 هزار مسکن  توسط قرارگاه امام حسین (ع) بسیج سازندگی استان سمنان، گفت:  در سال جاری ساخت 5 هزار مسکن در دستور کار این قرارگاه قرار دارد که بیشتر این واحدهای مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز