خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری در گفت و گو با ایلنا:

واردات تاکسی گزینه مناسب‌تری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۲۷

تولیدکنندگان خودرو در کشور توانایی تولید تاکسی را دارند اما رغبتی برای این کار ندارند / فقط ثبت نام برای خودروی تیبا انجام می‌شود / به جای استفاده از خودروهای بی‌کیفیت می‌توان شاهد واردات خودروهای با کیفیت باشیم.

ایلنا: ‌ مدیرعامل تاکسیرانی شهری کشور، گفت: به جای اینکه خودروهای مختلف را به عنوان تاکسی معرفی کنیم؛ بهتر است خط تولید تاکسی در کشور راه‌اندازی شود.

" بابک هاشمی " در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره ورود برخی خودروها ازجمله تیبا به سامانه تاکسیرانی، اظهار کرد: ابلاغیه نوسازی خودروهای فرسوده ازسوی ستاد حمل و نقل و سوخت به تاکسیرانی شهری کشور آمده است و در این ابلاغیه تنها خودرو تیبا برای نوسازی تاکسی‌ها درج شده است. البته هنوز به صورت کامل این مسئله قطعی نشده است و قیمت آن نیز مشخص نیست با این حال ثبت نام در حال انجام است.

تنها فرق میان تاکسی با خودروهای معمولی رنگ آن است

وی با بیان اینکه یک تاکسی باید مشخصات ظاهری و فنی را یکجا داشته باشد و ما بر این امر اصرار داریم، ادامه داد: امروز تنها فرق میان تاکسی با خودروهای معمولی رنگ آن است و در بحثکیفیت، تاکسی های شهری از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند و مشکلات فنی بسیاری دارند.

مدیرعامل تاکسیرانی شهری کشور با بیان اینکه سیاستگذاران اصلی در بحثانتخاب خودرو به عنوان تاکسی ستاد حمل و نقل و سوخت و مجمع شورای عالی ترافیک هستند، تصریح کرد: شرایط موجود بر حسب تصمیم گیری این دو نهاد بوده است.

خط تولید تاکسی در کشور راه اندازی شود

هاشمی با بیان اینکه از نظر ما باید به جای اینکه خودروهای مختلف را به عنوان تاکسی معرفی کنیم بهتر است خط تولید تاکسی در کشور راه اندازی شود، گفت: تولیدکنندگان خودرو در کشورمان توانایی تولید تاکسی را در کشور دارند اما متأسفانه رغبتی برای این امر وجود ندارد و تصمیم گیرندگان نیز موافق واردات خودرو های با کیفیت برای تاکسیرانی نیستند.

به گفته مدیرعامل تاکسیرانی شهری کشور هر خودرویی که در کارخانه داخلی تولید می‌شود تا در سامانه تاکسیرانی به بهره برداری برسد باید مجهز به سامانه هوشمند تاکسی باشد همچنین باید تاکسی متر، دستگاه پرداخت الکترونیک، دستگاه جی پی اس از همان ابتدا در کارخانه بر روی خودرو نصب شود البته در تولید تاکسی باید نسبت به نکات فنی و درب های خودرو، نیز توجه لازم صورت گیرد تا خودرویی متناسب با شرایط تاکسی تولید شود.

واردات خودرو مسئله زمانبری نیست

هاشمی با بیان اینکه اگرچه ما تصمیم گیر در حوزه تاکسیرانی و نوسازی آن نیستیم اما بعنوان اجرا کننده طرح نوسازی تاکسی ها در کشور نظراتی داریم، گفت: به اعتقاد من واردات خودرو مسئله زمانبری نیست و می توان با معافیت امور گمرکی برای خودورهایی با کاربری تاکسی، شاهد سامانه تاکسیرانی با کیفیت فنی در شهرها باشیم.

به جای استفاده از خودروهای بی کیفیت می توان شاهد واردات خودروهای با کیفیت باشیم

وی ادامه داد: هم اکنون در بسیاری از کشورها، خطوط تولید تاکسی آن هم با کیفیت بالا وجود دارد و ما می توانیم با رایزنی به جای استفاده از خودروهایی که دارای شاخصه‌های فنی لازم برای تاکسیرانی نیستند سامانه تاکسیرانی را مجهز به بهترین خودروها کنیم. درواقع معتقدم به جای استفاده از خودروهای بی کیفیت می توان شاهد واردات خودروهای با کیفیت باشیم.

تهران بیشترین تاکسی فرسوده را دارد

هاشمی با بیان اینکه باید خودروی باکیفیت داخلی با قیمت مناسب اولویت کار باشد، تأکید کرد: هم اکنون ۵۵ هزار تاکسی فرسوده در شهرهای کشور در حال تردد هستند که بیشترین این تاکسی ها متعلق به شهر تهران با ۱۷ هزار تاکسی است. بی شک با سیاست گذاری مناسب می توان به جای ورود خودروهایی بی کیفیت شاهد سیاست گذاری مبنی بر سامانه تاکسیرانی با کیفیت بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز