خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین مسابقه بزرگ طراحی فضای شهری در تهران

کد خبر : ۱۵۱۲۷۲

رقابت علمی طراحی فضای شهری با هدف ایجاد یک فضای فرهنگی و اجتماعی در اراضی فوقانی تونل رسالت حدفاصل یوسف آباد تا اراضی عباس آباد و مصلای بزرگ شهر تهران ارزیابی می‌شود.

ایلنا: اولین جلسه شورای سیاستگذاری و داوری بزرگترین مسابقه طراحی فضای شهری با حضور مسئولان این حوزه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه که به منظور برنامه ریزی و سیاستگذاری اولین و بزرگترین مسابقه طراحی فضای شهری در کلانشهر تهران با مضمون طراحی شهری اراضی فوقانی تونل رسالت برگزار شد، حناچی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران، سید محمد بهشتی مشاور ارشد سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ریاست علیرضا نادری معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران حضور داشتند و نسبت به چگونگی برگزاری این مسابقه و اتفاقات پیرامونی آن به بحثو بررسی پرداختند.

علیرضا نادری معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اجرای این مسابقه را که در نوع خود در کلانشهر تهران منحصر به فرد است، در راستای حرکت به سمت پیوستار فرهنگی و اجتماعی مورد نظر مدیریت ارشد شهری تهران قلمداد نمود و اشاره کرد این مسیر بین دو مفصل حوزه اداری و بلند مرتبه شهر تهران از غرب و حوزه گردشگری تفریحی فرهنگی شهر تهران در شرق متصل می شود.

وی این رقابت علمی طراحی فضای شهری را با هدف ایجاد یک فضای فرهنگی و اجتماعی در اراضی فوقانی تونل رسالت حدفاصل یوسف آباد تا اراضی عباس آباد و مصلای بزرگ شهر تهران ارزیابی و تاکید کرد: تلاش ما در جهت ایجاد محیطی امن و قابل استفاده برای شهروندان تهرانی است که بوسیله ایجاد آن یک پیاده راه و نهایتا یک پل پلازا به مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد متصل می شود.

حناچی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی نیز با تاکید بر اهتمام همه جانبه قوای موجود در شهرسازی و معماری پایتخت و مراجع فرادستی جهت اجرای این پروژه، برگزاری مسابقه طراحی اراضی فوقانی تونل رسالت را گامی در جهت مشارکت شهروندان در ایجاد فضاهای شهری با تاکید بر نیازهای موجود دانست.

چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز برگزاری این مسابقه را رهیافتی در جهت ایجاد فضاهای مناسب شهری با رویکرد فرهنگی و اجتماعی و تلاش در جهت رفاه شهروندان و تاکید خاصی بر نوع دسترسی ها و امکانات قابل ارائه در این فضا دانست، تا براساس نیاز موجود، امکانات و فضاها ایجاد شود و توجیه و اطلاع رسانی به شهروندان بخصوص ساکنین حوزه پیرامونی محدوده طرح را از مجریان و دست اندرکاران خواستار شد.

سید محمد بهشتی مشاور ارشد سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر کارکرد گردشگری این پروژه اجرای این مسابقه را گامی مهم در طراحی جدید شهری دانست و اهتمام کلیه دستگاه های ذیربط به این موضوع را در پیشبرد مسابقه و اجرای بهینه آن در جهت توسعه و پیشرفت کلانشهر تهران خواستار شد.

در این شورا از اساتید برجسته دانشگاهی جهت داوری آثار ارسالی به دبیرخانه مسابقه نیز بهره برده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز