خبرگزاری کار ایران

یک متخصص و فعال حوزه صنایع غذایی در گفت‌وگو با ایلنا:

صنعت غذا متولی ندارد/ تاسیس سازمان غذا، حلال مشکلات این صنعت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۲۱۳

علیرضا رحمان، فعال حوزه صنایع غذایی، با اشاره به برخی چالش‌های صنعت غذا، گفت: مسئله‌ای که سال‌ها با آن مواجه هستیم این است که صنعت غذا و دارو ادغام شده اند و صنایع غذایی متولی ندارد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رحمان در ادامه افزود: نبود سازمانی مختص صنعت غذا، جزو مهم‌ترین مشکلات این صنعت تاثیرگذار است.

وی همچنین گفت: مشکل مهم دیگر حضورهمیشگی مدیران و روسای غیرمرتبط با صنایع غذایی در سازمان غذا و دارو است.

این کارشناس صنعت غذا در بیان سایر مشکلات صنعت غذا اضافه کرد: ورود سازمان‌های مختلف مثل سازمان غذا و دارو، استاندارد، دامپزشکی و... به صنعت غذا و تضاد دیدگاه‌ها و دستورالعمل‌های آنها، تولیدکنندگان را سردرگم می‎کند و نهایتا به تولید آسیب می‌رساند.

راه‌حل مشکلات

وی ضمن بیان چالش‌های این صنعت به ارائه راهکار و راه حل‌هایی نیز پرداخت و گفت: تشکیل سازمان یا حتی وزارت غذا در قدم اول مشکلات زیادی را در این عرصه حل می‌کند ؛ البته این کار باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تصمیم گیرندگان و متولیان آن، متخصصین این حوزه باشند.

رحمان به کارکرد فدراسیون صنایع غذایی اشاره کرد و گفت: فدراسیون صنایع غذایی می‌تواند صدای این صنعت را به گوش دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر نهادهای دولتی‌ برساند.

 این فعال حوزه صنعت غذا در خصوص فعالیت‌های خود در حوزه غذا گفت: حدود شش سال در صنعت غذا فعالیت دارم و از بدو تاسیس فدراسیون صنایع غذایی با این فدراسیون همکاری دارم.

انتهای پیام/
پروین صحبتی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز