خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل اتحادیه سراسری تکثیر و پرورش میگو؛ ماهی آبزیان، در گفتگو با ایلنا:

عدم «نظارت بر واردات» چالش اصلی پرورش قزل آلا

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۷۴

تخم چشم زده بدون مجوز وارد ایران نشده است و این کار توسط سازمان شیلات و دامپزشکی صورت گرفته است؛ اگر سازمان دامپزشکی بر این باور است که شیوع بیماری در مزارع ربطی به واردات تخم‌های چشم زده ندارد، بنابر این دلیل شیوع بیماری در مزارع را اعلام کند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تکثیر و پرورش میگو؛ ماهی آبزیان گفت: بدیهی است که مهم‌ترین دلیل شیوع بیماری در مزارع قزل آلا، واردات تخم‌های چشم زده است و نمی‌توان این حقیقت را انکار کرد.

ارسلان قاسمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با تخم‌های چشم زده قزل آلا، با توجه به اینکه واردات آن به دلایل تامین نیاز داخلی و مقاصد اصلاح نژادی غیر قابل اجتناب بوده است، اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی در بخش پرورش ماهی قزل آلا در سال جاری، شیوع بیماری در مزارع است که لازم است علت آن به روشنی اعلام شود.

وی با اشاره به نظر کار‌شناسان که عموما بر این باورند که تخم‌های چشم زده موجب شیوع بیماری در مزارع ماهی قزل آلا شده است، افزود: تخم چشم زده بدون مجوز وارد ایران نشده است و این کار توسط سازمان شیلات و دامپزشکی صورت گرفته است؛ بنابر این بهتر است که سازمان دامپزشکی علت آن را بیان کند و اگر بر این باور است که شیوع بیماری در مزارع ربطی به واردات تخم‌های چشم زده ندارد، بنابر این دلیل شیوع بیماری در مزارع را اعلام کند.

قاسمی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم تمامی مسائل را به روشنی با مردم مطرح کرده است، گفت: انکار سازمان دامپزشکی فرار به جلو است؛ بنابر این بهتر است این سازمان ابهامات را برطرف کند.

وی افزود: اکثر تولید کنندگان نشان داده‌اند که در تولید مشکلی ندارند بنابر این شیوع این بیماری ناشی از ضعف مدیران نیست.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تکثیر و پرورش می‌گو؛ ماهی آبزیان اظهار کرد: در میان کشورهایی که از آن‌ها تخم چشم زده وارد ایران شده است، انگشت اتهام به سمت دو شرکت فرانسوی و یک شرکت لهستانی است، بنابراین منتظربررسی وپاسخ سازمان دامپزشکی و اعلام علت وقوع این حادثه هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز