خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده:

مانعی برای سرمایه گذاری مشترک با تونس وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۲۹۰

علاقه‌مندیم که فهرستی از کالاها برای تجارت ترجیحی برای توسعه همکاری ها داشته باشیم و امیدواریم با تشکیل شورای مشترک بازرگانان ارتباط بین کارآفرینان و فعالان اقتصادی توسعه یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مانعی برای سرمایه گذاری مشترک با تونس وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی تجاری ایران و جمهوری تونس محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سطح همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور تونس اظهار داشت: علاقه دو کشور در سطح بالای مدیریت رهبری برای مناسبات و روابط دوجانبه در سطوح سیاسی فرهنگی اقتصادی و گردشگری وجود دارد.

وی افزود: ما آماده هر گونه همکاری با کشور تونس هستیم.

نعمت زاده در خصوص دستاوردهای اجلاس قبلی افزود: علاقه‌مندیم که فهرستی از کالاها برای تجارت ترجیحی برای توسعه همکاری ها داشته باشیم و امیدواریم با تشکیل شورای مشترک بازرگانان ارتباط بین کارآفرینان و فعالان اقتصادی توسعه یابد.

نعمت‌زاده با بیان اینکه لازم است تجار دو کشور ارتباط خود را بیشتر کنند گفت: با آشنایی بیشتر می‌توان حجم مبادلات را افزایش داد.

وی با بیان اینکه مانعی برای سرمایه گذاری مشترک بین ایران وتونس وجودندارد افزود: در صورتی که منافع دوکشور حفظ شود آمادگی لازم برای سرمایه گذاری مشترک با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی وجوددارد البته این موضوع منوط به این است که توجیه فنی واقتصادی کافی داشته باشد.

نعمت زاده گفت: اسناد متعددی تهیه شده که قابل امضاست که از جمله آنها می‌توان به همکاری های گمرکی، تفاهم نامه در زمینه آب، تفاهم نامه در خصوص ورزش و جوانان، ‌همکاری های رادیو و تلویزیونی(ده تفاهم نامه مختلف برای مذاکرات اولیه) اشاره کرد.

وی افزود: همچنین می توان در زمینه میراثفرهنگی گردشگری و صنایع دستی نیز همکاری های بیشتری داشت زیرا ایران رتبه های خوبی در این زمینه بعد از کشور هند و چین دارد.

وی با بیان اینکه توسعه روابط تجارینیازمند روابط بانکی است گفت: با توجه به اینکه رئیس بانک مرکزی تونس درایران حضور دارد حتما می‌توانیم در خصوص روابط بانکی به توافقات مطلوبی دست یابیم.

وی گفت: همچنین در خصوص تامین مالی و همکاری ها در خصوص بورس و بازار سرمایه دو کشور می‌توان به توافقاتی دست یافت.

وی گفت: با توجه به اینکه ذخایر معادن فراوانی در زمینه فسفر و فسفات, گوگرد و آمونیاک در کشور تونس وجود دارد می‌توان سرمایه گذاری مشترک و همکاری های دراز مدتی را آغاز کرد.

نعمت زاده تصریح کرد: همچنین ایران می‌تواند در خصوص شرکت های پیمانکاری فنی و مهندسی(که در ۴۸ کشور فعالیت دارند)، در خصوص مراکز علمی و پژوهشی با ۴ میلیون دانشجو دانشگاه و ۱۰ میلیون فارغ التحصیل و همچنین در زمینه مخابرات و حمل و نقل دریایی قطعات خودرو صنایع ریلی و ساخت واگن‌های مسافری و باربری کشاورزی و شیلات و بهداشت و درمان همکاری های مشترکی با تونس داشته باشد.

وی گفت: در حال حاضر از اغلب کشورهای همسایه برای بهداشت و درمان به ایران مراجعه می شود و مراکز تحیقیقات پیشرفته ای در حال احداثاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز