خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشور:

صنعت مرغداری روبه نابودی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۲۸۲

مشوق‌های لازم برای صادرات مرغ وجود ندارد؛ ضروری است که کشورهای صادرکننده مرغ به کشورهای همسایه ایران را مورد بررسی قرار دهیم تا متوجه ضعف کشور در صادرات شویم.

رئیس هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشورگفت: متاسفانه تصمیم گیری‌برای صادرات در زمان مناسب انجام نشده است و به همین خاطر است که صنعت مرغداری به نابودی کشیده شده است.

محمد یوسفی در گفتگو با خبرنگار ایلنا درر ابطه با سخنان محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی که از بحران مازاد عرضه مرغ در کشور خبر داده است، اظهار کرد: مشوق‌های لازم برای صادرات مرغ وجود ندارد؛ ضروری است که کشورهای صادرکننده مرغ به کشورهای همسایه ایران را مورد بررسی قرار دهیم تا متوجه ضعف کشور در صادرات شویم.

وی در رابطه با اظهارات محمود حجتی در خصوص اینکه با وجود دوبرابر شدن صادرات مرغ امروزبا وجود بیش از یک میلیون تن مازاد تولید دچار بحران هستیم، گفت: کشورهای صادرکننده مرغ به کشورهای هدف مرغ را به قیمت ارزانتری عرضه می‌کنند و به همین خاطر مرغ ایرانی توان رقابت با مرغ کشوری مثل برزیل را ندارد.

رئیس هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشوردر رابطه با قیمت مرغ داخلی، بیان داشت: در هفته‌های اخیرقیمت مرغ روند نزولی داشته است به طوری که قیمت هر کیلو مرغ زنده از ۴۲۰۰ تومان به ۳۷۰۰ تومان در بازار رسیده است؛ بنابراین باید این نکته را مدنظر قرار داد که شرایط تولیدکنندگان مرغ در داخل کشور مناسب نیست و این صنعت با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و صادرات بخشی از این مازاد مرغ می‌تواند بخشی از این مشکلات را جبران کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز