خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفتگو با ایلنا خبر داد:

تولید مجدد کارخانجات سیمان از ۲۴ بهمن ماه

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۱۲

بخش تولید و توزیع سیمان مانند گذشته است و تغییری نداشته است / وزارت نفت امسال همکاری خوبی با ما داشت و از اواسط تابستان به صورت اعتباری به ما، مازوت فروختند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از تولید مجدد کارخانجات سیمان از ۲۴ بهمن ماه خبر داد.

عبدالرضا شیخان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص توقف کارخانجات سیمان گفت: به دلیل افزایش موجودی کلینکر با وزارت صنعت توافق شد تا برای صرفه جویی بیشتر بخشی از هزینه‌ها پوشش داده شود و مبلغی را بابت هزینه‌های ثابت پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه ما تنها بخش پخت را متوقف کرده‌ایم و مشکلی برای سوخت از مرداد ماه نبوده گفت: بخش تولید و توزیع سیمان مانند گذشته است و تغییری نداشته است.

شیخان افزود: برای اینکه در سیلو‌ها کلینکر از دست نرود مازاد را مجبور بودیم در محوطه بریزیم و این موضوع باعثمی‌شد تا کیفیت کلینکر از دست برود و بر این اساس قرار شد تا از این ثروت ملی محافظت شود و تولید آن برای مدتی متوقف شود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه هیچ مشکلی برای سوخت رسانی وجود ندارد افزود: وزارت نفت امسال همکاری خوبی با ما داشت و از اواسط تابستان به صورت اعتباری به ما مازوت فروختند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت نفت کوره جایگزین گاز شد در حالی که نفت کوره لیتری ۲۵۰ تومان بود آن را به قیمت گاز که ۱۲۱ تومان است به ما عرضه کردند.

وی با بیان اینکه از ۲۴ دی ماه مقرر شد حداکثر به مدت ۱ ماه تولیدات متوقف شوند گفت: از ۲۴ بهمن ماه مجددا تولیدات از سرگرفته می‌شود.

شیخان میزان موجودی کلینکر تا آخر دی ماه را ۱۷ میلیون تن اعلام کرد و گفت: میزان صادرات سیمان و کلینکر ۹ ماهه ۱۴ میلیون و ۵ هزار تن و میزان تولید کلینکر ۹ ماهه ۵۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تن و میزان تولید سیمان در این مدت ۵۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تن بوده است.

به گزارش ایلنا، به نظر می رسد دلیل تصمیم دولت از قطع گاز مصرفی کارخانه‌های سیمان صرفا به خاطر استفاده کارخانه‌های سیمان از مواد اولیه انباشته شده نیست و دولت می‌خواهد برای رفع مشکلات مصرف کنندگان گاز خانگی کشور در مناطق سردسیر مانع کار تولید کنندگان سیمان شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز