خبرگزاری کار ایران

اعضای گروه خواستاران تحول اعلام کردند؛

نورایی: باید اقتصاد رقابتی بدون رانتی بر کشور حاکم شود / بهزادیان: باید ریشه رانت را خشکاند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۴۷۱

ما معتقدیم که اقتصاد رقابتی بدون رانتی باید بر کشور حاکم شود، البته ما به دنبال این نیستیم که تحول در اتاق به هر قیمتی وارد شود، نباید به وسایل غیراخلاقی متوسل شد و البته از دیگران هم انتظار می رود که اخلاق را رعایت کنند.

شانزده عضو “خواستاران تحول”، امروز(سه شنبه) به منظور شرکت و نامنویسی در هشتمین دوره انتخابات هیأت نمایندگان اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با حضور در اتاق بازرگانی تهران مدارک خود را تحویل داده و ثبت نام کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن مدیران و متخصصین صنعتی و اقتصادی ایران، شانزده عضو “خواستاران تحول” امروز با حضور در اتاق بازرگانی تهران، مدارک خود را به منظور شرکت در هشتمین دوره انتخابات هیأت نمایندگان اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، ارائه دادند.

پس از ثبت نام نامزدها، " خواستاران تحول " نشست مطبوعاتی هم برگزار کردند.

محمدرضا بهزادیان در نشست رسانه ای گروه " خواستاران تحول " در جمع خبرنگاران گفت: شفافیت عملکرد " خواستاران تحول " در سال ۸۱ با همراهی و استقبال اصحاب رسانه معنا پیدا کرد، و ما همیشه و همواره از حضور و نظارت این گروه مهم جامعه، استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: در مجموعه ۱۲ نفره هیات رئیسه اتاق بازرگانی، تنها شخصی که حاضر بود همیشه گزارش روزانه از کار ارائه دهد، کسی نبود جز سید حمید حسینی، که او هم از جمع " خواستاران تحول " است.

بهزادیان با اشاره به جمع ۴۰ نفره گروه خواستاران تحول افزود: انجمن مدیران و متخصصین صنعتی و اقتصادی ایران تلاش دارد تا از اعضای همه گروه ها از جمله فعالان حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و… که دارای عملکرد موثر و برجسته ای هستند، برای حضور در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران حمایت کند.

رئیس هیأت اجرایی انجمن مدیران و متخصصین صنعتی و اقتصادی ایران، با مد نظر قرار دادن تاثیرات مثبت عملکرد " خواستاران تحول " در اتاق های بازرگانی افزود: اولین رئیس اتاق بازرگانی تهران که از بخش خصوصی وارد شده بود و منجر به ایجاد اعتدال در فضای ارتباطی این اتاق شد هم، کسی نبود جز غلامحسین شافعی که او هم از گروه اعضای " خواستاران تحول " بود.

سکوت معنادار

وی تاکید کرد: هر چند در این سال ها، " خواستاران تحول " سکوت اختیار کرده بود، اما این سکوت، به مفهوم انزوای " خواستاران تحول " نبود، بلکه برای خود معانی خاصی داشت و درصدد ایجاد فضای ویژه و تعهدات لازم و اجرای آن بودیم.

بهزادیان با اشاره به رسالت " خواستاران تحول " یادآور شد: ما برای اجرای کاری جمعی آمده ایم و رسالتی را که می خواهیم دنبال کنیم؛ تکمیل سیاست ها و خواسته فعالان این گروه در سال های ۸۲ الی ۸۴ است، ما به دنبال تحولات سازنده ای هستیم که کسی نمی تواند از آن دفاع نکند.

بهزادیان گفت: به عنوان مثال استقلال شعب شهرستان های اتاق های بازرگانی و… در این دوره رقم خورد؛ اما این روند، نیمه کاره رها شد! " خواستاران تحول " درصددست تا این کار را به سرانجام مقصود برساند، و قطعا این هدف در سایه یک کار جمعی نتیجه بخش خواهد بود.

وی با اشاره به منشور منتشر شده " خواستاران تحول " اعلام کرد: در این منشور، بسیار بر " عضو سالاری " تاکید شده و با رعایت این اصل، می توان در سیاست ها و تصمیمات اتاق های بازرگانی ایجاد تحول کرد.

اتاق دیده بان

جمشید عدالتیان شهریاری نیز در نشست خبری اعضای " خواستاران تحول " گفت: اتاق های بازرگانی باید دیده بان فعالان اقتصادی باشند و آنها نیز در این فضا رشد کرده و بالنده شوند.

وی ادامه داد: " خواستاران تحول "، درصددند تا هیچیک از فعالان اقتصادی احساس تنهایی نکنند و تصمیمات، کلا برخلاف هرگونه رانتی اخذ شود.

نایب رئیس اجرایی انجمن مدیران و متخصصین صنعتی و اقتصادی ایران یادآور شد: ایجاد توسعه و رقابت پذیری بنگاه های اقتصادی بخصوص فعالان عرصه صادرات، از اهداف ۴ ساله این گروه به شمار می رود.

وی با اشاره به دوری اتاق بازرگانی ایران از اهداف اولیه و کلان اقتصادی افزود: ببینید! اتاق های بازرگانی امروزه، تبدیل شده اند به محل اخذ و صدور کارت بازرگانی! و هیچگونه فعالیتی و قدمی در مسیر بهبود شرایط فعالان اقتصادی برنمی دارند.

عدالتیان گفت: آن اقتصادی توسعه یافته است که، پایه هایش بر اصول درست، متکی شده باشد و " خواستاران تحول " نیز در این میان، درصد است تا از فضا و امکانات اقتصادی ایران استفاده ای بهینه بکند و رونق و سودآوری را برای همه فعالان اقتصادی ایران به همراه آورد.

تحول، ویژگی اقتصاد امروز

در ادامه این نشست خبری، ترکنژاد گفت: بدون ایجاد تحول در هیچ زمینه ای نمی توان پیشرفت کرد و تحول ویژگی اقتصاد امروز است.

احمد ترکنژاد کاندیدای انتخاباتی " خواستاران تحول " در اتاق بازرگانی ایران با مد نظر قرار دادن مشکلات جاری در اقتصاد کشور افزود: یکی از بخش هایی که باید دستخوش تغییر قرار بگیرد سیاست های تولید و خدماتی است، زیرا در آنها رقابت پذیری دیده نمی شود.

وی گفت: در ایران فرصت های سرمایه گذاری بسیاری وجود دارد که از دید فعالان اقتصادی مغفول مانده است، تحول می داند که چگونه این عرصه را فعال کند تا منجر به شکوفایی اقتصادی ایران شود.

ترکنژاد عضو هیأت اجرایی انجمن مدیران و متخصصین صنعتی و اقتصادی ایران، عدم توجه به " عضو سالاری " را گره کور اقتصاد کشورمان دانست و ادامه داد: سیاست های اتاق باید بر نظر عضوهایش محوریت داشته باشد، و بدون در نظر گرفتن منافع گروهی خاص، صدای اتاق باید که پژواک صدای تمامی اعضایش شود.

وی گفت: فعالان اقتصادی به منظور تولید و صادرات با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند که نشات گرفته از برخی قوانین قدیمی است، بنابراین " خواستاران تحول " این نیاز بخش اقتصاد را در منشور خود انتشار داده و برای آن نیز راهکارهایی متناسب در نظر گرفته است.

اتاق پرسشگر

جهانبخش نورایی دیگر عضو " خواستاران تحول "، با اشاره به فضای حاکم بر اتاق بازرگانی ایران در نشست خبری گفت: تلاش داریم تا یک نگاه توسعه یافته در روابط و ضوابط اتاق بازرگانی حاکم شود و آن تصویب قوانین کارآمد و تمکین به آن است.

وی ادامه داد: این نکته را قبول ندارم که در قوانین مربوط به تجارت، خلایی وجود دارد. گاهی می بینیم که ساختار اتاق بازرگانی قانون گریز شده؛ و ماهیت پرسشگری خود را از دست داده است!

عضو هیأت اجرایی انجمن مدیران و متخصصین صنعتی و اقتصادی ایران یادآور شد: فعالان اقتصادی نباید حق خواهی خود را فراموش کنند؛ و دقت بیشتری در آیین نامه های حقوقی داشته، و این عرصه را بدل به محیطی شفاف و نظرپذیر کنند.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال همین آیین نامه ثبت نام اعضا برای انتخابات، دارای اشکالات و ابهامات بسیاری است که مشکلاتی را هم به وجود آورده و بسیاری از اعضا نمی توانند در این انتخابات شرکت کنند! چرا؟ همین نکته منجر به نوعی ایجاد محدودیت بر کرسی های اتاق بازرگانی خواهد شد و نتیجه این، این کرسی ها همواره در اختیار افرادی خاص قرار می گیرد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن مدیران و متخصصین صنعتی و اقتصادی ایران، اسامی اعضای " خواستاران تحول " که امروز برای نامنویسی در اتاق بازرگانی تهران حاضر شده بودند، به شرح ذیل است:

عباس وطن پور، در بخش کشاورزی

جمشید عدالتیان شهریاری، در بخش بازرگانی

سید حمید حسینی، در بخش بازرگانی

احمد ترکنژاد، در بخش بازرگانی

محسن چمن آرا، در بخش معدن(از ایلام)

پرویز شهپر، در بخش بازرگانی

محمد رضا بهزادیان، در بخش بازرگانی

حسن زمانی، در بخش بازرگانی

مرسل صدیق، در بخش بازرگانی

سید محمد جلالی پروین، در بخش بازرگانی

حمید محسنی، در بخش بازرگانی

کاوه ولی پور، در بخش بازرگانی

شهریار فرهمند، در بخش بازرگانی

ابراهیم خانیکی، در بخش معدن

جهانبخش نورایی، در بخش کشاورزی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز