خبرگزاری کار ایران

یک فعال بخش خصوصی:

استراتژی بخش معدن مغفول ماند

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۸۶۱

معادن بخش خصوصی به اشخاص تعلق دارد و نباید این موضوع را به همه معادن تسری دهیم.

دبیرکل اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان محصولات معدنی ایران گفت: معادن بخش خصوصی به اشخاص تعلق دارد و نباید این موضوع را به همه معادن تسری دهیم.

کامران وکیل، دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص بهره مالکانه گفت: درقانون معادن بحثحقوق دولتی تعریف شده که براساس آن و بر مبنای ماده ۲۹ قانون معادن و برای ایجاد ثبات در محاسبات اقتصادی تولیدات مواد معدنی، تمامی مقرراتی که منجر به تحمیل هزینه غیرمرتبط و سربار برای تولید مواد مذکور شود از تاریخ تصویب این قانون کان لم یکون است.

وی تصریح کرد: موضوعی که آقای قاضی‌پور در کمیسیون تلفیق در مورد گرفتن بهره مالکانه از تمامی معادن(خصوصی و دولتی) مطرح کرد کاملا غیر قانونی است زیرا این موضوعی که در مجلس مطرح شده است در قانون نبوده و بودجه سالانه نمی‌تواند قوانین بالادستی را نقض کند.

وکیل خاطر نشان کرد: معادن بخش خصوصی به اشخاص تعلق دارد و نباید این موضوع را به همه معادن تسری دهیم.

دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران گفت: متاسفانه بخش معدن در کشور استراتژی دقیقی ندارد
و برنامه و مسیر آن مشخص نیست و هر روز موضوعاتی در خصوص بهره مالکانه، حقوق دولتی، خام فروشی و غیره مطرح می‌شود، اخیرا هم درآمد مالیاتی صادرکنندگان مواد معدنی را مطرح کرده‌اند که به اعتقاد ما درست نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز