خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش مصرف شیر در طبقات کم درآمد به دلیل افزایش قیمت

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۶۰

اگر کاهش مصرف شیر به دلیل تغییر در نوع مصرف محصول تولیدی نباشد ممکن است به دلیل جابه‌جایی میزان مصرف از طبقات کم درآمد به طبقات پر درآمد جامعه باشد که در این صورت دولت باید به فکر کمک به این قشر از جامعه باشد.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران گفت: میزان تولید شیر در سه سال گذشته ثابت بوده است.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی ایران در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص شایعاتی مبنی برکاهش مصرف شیر اظهار داشت: همیشه در مقطعی که افزایش قیمت شیر داشته‌ایم، شاهد کاهش خرید در یک دوره ۲۰ روزه تا یک ماه بوده‌ایم اما بعد از گذشت این دوره میزان مصرف به حالت نرمال باز می‌گردد.

باکری ادامه داد: به دلیل افزایش قیمت در تیرماه، به صورت مقطعی و نه مطلق کاهش مصرف داشتیم.

وی گفت: تولید شیر خام کشور در سه سال گذشته هیچ گونه کاهشی نداشته است و در حدود ۶/۵ میلیون تن بوده است.

وی تاکید کرد: به هر حال شیر تولید شده در کشور مصرف شده است بنابراین نمی‌توان قبول کرد که کاهش مصرف داشته‌ایم تنها ممکن است که نحوه مصرف تغییر پیدا کرده باشد.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران گفت: آمارگیری‌های منتشر شده براساس آمار مرکز آمار نیست و براساس مدل‌هایی است که برخی از شرکت‌ها و موسسات برای خود درست کرده‌اند و قابل استناد نیستند.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران با اشاره به اینکه ممکن است برخی آمار‌ها براساس مصرف دهک‌های جامعه گرفته شده باشند، خاطر نشان کرد: عدم کاهش تولید نشان از عدم کاهش مصرف است که اگر کاهش مصرف شیر به دلیل تغییردر نوع مصرف محصول تولیدی نباشد ممکن است که به دلیل جابه‌جایی میزان مصرف از طبقات کم درآمد به طبقات پر درآمد جامعه باشد که در این صورت دولت باید به فکر کمک به این قشر از جامعه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز