خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن واردکنندگان مواد غذایی:

تجارت غیررسمی به صورت قانونی باید مسدود شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۴۸۸

در مسدود کردن تجارت غیررسمی باید تمام اصول تسهیل تجارت لحاظ شود تا هزینه های مضاعف به تجار تحمیل نشود، به همین جهت همکاری مبتنی بر هم افزایی دولت های دوطرف در مسیر کنترل مشوق های تجارت پنهان، می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات تجار و بازرگانان ایرانی و تایلندی در حوزه مواد غذایی باشد.

رییس انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی گفت: تجارت های غیررسمی و زیرپله ای باید به صورت قانونی و ضابطه مند مسدود شود.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی، در نشست تخصصی فعالان اقتصادی ایران و تایلند که با حضور جمعی از تجار دو کشور در محل انجمن برگزار شد، طرفین در خصوص بررسی راهکارهای گسترش تبادلات تجاری و سرمایه گذاری های مشترک دیدار و گفت وگو کردند.

علیرضا مناقبی تاکید کرد: در مسدود کردن تجارت غیررسمی باید تمام اصول تسهیل تجارت لحاظ شود تا هزینه های مضاعف به تجار تحمیل نشود، به همین جهت همکاری مبتنی بر هم افزایی دولت های دوطرف در مسیر کنترل مشوق های تجارت پنهان، می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات تجار و بازرگانان ایرانی و تایلندی در حوزه مواد غذایی باشد.

وی سپس به پایدار ماندن تجارت میان دو کشور در حوزه مواد غذایی اشاره کرد و گفت: این موضوع نیازمند در اختیار داشتن ارزیابی های صحیح از ذائقه مردمان دو کشور است لذا اگر قرار است با تایلند تبادل مواد غذایی داشته باشیم، طرفین باید از ذائقه مردم یکدیگر ارزیابی صحیح و منطقی داشته باشند.

مناقبی مهمترین مشکل تجار ایرانی و تایلندی را موضوع محدودیت های تراکنش های مالی دانست و افزود: اگر تایلند بدنبال تبدیل شدن به آشپزخانه دنیا است، باید برای رفع این مسئله یک راهکار عملیاتی پیدا کند.

به گفته رئیس انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی، تنوع محصولات تولیدی و کشاورزی در دو کشور فرصت مناسبی را برای گسترش تجارت تهاتری به عنوان یک راهکار مناسب برای دور زدن محدودیت های مالی در اختیار بازرگانان دو طرف قرار داده است.

سراوود چانکو رایزن بازرگانی تایلند در ایران نیز ضمن تاکید بر روابط خوب و دیرینه تهران و بانکوک بر آمادگی کشور متبوعش جهت گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری در حوزه مواد غذایی تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز