خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

قرارداد واگذاری امتیاز تکثیر و فروش بذر هیبرید ذرت

کد خبر : ۱۹۲۶۹۰

در این قرارداد امتیاز تکثیر بذر والدین و تولید، تکثیر و فروش بذر هیبرید ذرت رقم کرج ۷۰۳(KSC۷۰۳) از سوی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر به شرکت توسعه و کشت ذرت کشور واگذار شد.

برای نخستین بار قرارداد واگذاری امتیاز تکثیر و فروش بذر هیبرید ذرت رقم ۷۰۳ با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر با بخش خصوصی امضاء شد.

به گزارش ایلنا، در این قرارداد امتیاز تکثیر بذر والدین و تولید، تکثیر و فروش بذر هیبرید ذرت رقم کرج ۷۰۳(KSC۷۰۳) از سوی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر به شرکت توسعه و کشت ذرت کشور واگذار شد.

طبق اصل ۴۴ قانون اساسی برای کاهش تصدی گری دولت، سازمان تحقیقات کشاورزی اقدام به واگذاری امتیاز تکثیر و فروش بذر هیبرید ذرت رقم ۷۰۳ به بخش خصوصی کرده که این اقدام علاو بر حمایت از بخش تحقیقات کشاورزی می تواند انگیزه لازم را برای حضور بخش خصوصی در کنار بخش دولتی ایجاد کند.

بر اساس گفته محققان این بخش، رقم هیبرید ذرت ۷۰۳ نسبت به رقم ذرت ۷۰۴ دارای مزیت هایی است که از جمله آنها کاهش مصرف آب، زودرس بودن و افزایش عملکرد است که علاوه بر کاهش مصرف آب می تواند در معیشت کشاورزان نیز موثر واقع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز