خبرگزاری کار ایران

«از بام تا شام مشاهیر» تا عید در کتابفروشی‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۴۱۳

«از بام تا شام مشاهیر» عنوان کتابی است که در قالبی مستندگونه به روایت یک روز از زندگی افراد به‌نام در حوزه‌های مختلف می‌پردازد.

شیوا مقانلو (مترجم و نویسنده) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام خبر انتشار این کتاب تا قبل از عید (آخر اسفند) گفت: این کتاب یک روز کاری (از صبح تا شب) 160نفر از مشاهیر در حوزه‌های مختلف ادبیات، موسیقی، سینما، نقاشی، فلسفه و... را بیان می‌کند. کانت و دکارت در فلسفه، همینگوی و جویس در ادبیات، وودی آلن و دیوید لینچ در سینما نمونه‌هایی از این مشاهیر هستند که یک روز کاری آن‌ها به‌گونه‌ای مستند و جذاب عینا برای خواننده تشریح می‌شود.

او در ادامه افزود: این کار تیم پژوهشی معتبر و متخصصی داشته است و مرجع و ریفرنس‌های قابل استنادی هم ارائه می‌دهد. امیدواریم آنگونه که نشر کتابسرای تندیس برنامه‌ریزی کرده این کتاب تا قبل از عید به بازار کتاب وارد شود.
مقانلو همچنین مجموعه‌ داستانی از واشنگتن ایروینگ را آماده‌ی چاپ دارد که بخش انتخاب نشر پریان سال 1394 آن را منتشر می‌کند.

این مترجم مجموعه داستان «اسلیپی هالو» را اولین مجموعه داستان این نویسنده دانست به صورت مستقل در ایران چاپ می‌شود و گفت: «اسلیپی هالو» شامل شش داستان کوتاه از واشنگتن ایروینگ پدر داستان کوتاه در آمریکا است. بسیاری از نویسندگانی که بعد او داستان کوتاه نوشته‌اند به‌گونه‌ای تحت تاثیرش قرار داشته و از او وام گرفته است.

او ادامه داد: شش داستان این مجموعه ترکیبی هستند از واقعیت و مستندنگاری با فانتزی و خیال، درواقع هم اطلاعات تاریخی، جغرافیایی به خواننده می‌دهد و هم نگاهی فانتری و خیال‌گونه دارد. قبلا هم هشت داستان از واشنگتن ایروینگ در ایران منتشر شده بود اما این کتاب اولین کتابی است که مستقل و جداگانه داستان‌های این نویسنده را شامل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز