خبرگزاری کار ایران

4 کتاب تازه از سیامک گلشیری در راه است

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۷۱۰

«یک چیزی آنجاست»، «آخرین رویای فروغ»، «بردیا و ملکه سرزمین عاج» و «خانه‌ای در تاریکی» تازه‌ترین آثار سیامک گلشیری هستند که به زودی منتشر می‌شوند.

سیامک گلشیری درباره مجموعه داستان «یک چیزی آنجاست» که از سوی انتشارات به‌نگار منتشر شده است به خبرنگار ایلنا گفت: این مجموعه دارای 15 داستان از هنرجویانی‌ست که حدود 6 سال است در کارگاه داستان‌نویسی پیشرفته کار می‌کنند.

این نویسنده و مترجم با بیان اینکه تمام داستان‌ها به انتخاب من بوده؛ ادامه داد: «یک چیزی آنجاست» شامل مقدمه‌ای از من است و همچنین روی دو تا از داستان‌های «یک چیزی آنجاست»‌ و«شمعدانی‌ها» نقد نوشته‌ام. می‌توان گفت تقریباً بیشتر هنرجویان به نویسنده‌ تبدیل شده‌اند و داستان‌هایشان در مجلات مختلف به چاپ می‌رسد.

گلشیری با اشاره به اینکه عنوان فرعی این کتاب «داستا‌ن‌های کارگاهی 1» است؛ گفت: این اولین مجموعه از داستان‌های کارگاهی انتخاب شده من است. قصد دارم در آینده داستان‌های دیگری را هم در یک مجموعه به انتشار برسانم. نه تنها داستان‌های کارگاهی بلکه داستان‌هایی هم که از جاهای دیگر و از نویسندگان جوان به دستم می‌رسد.

این نویسنده درباره رمان جدید خود با عنوان «آخرین رویای فروغ» گفت: ماجرای این رمان در یک شب بین اعضای خانوده‌ای که در یک ویلا جمع می‌شوند؛ اتفاق می‌افتد و موضوع آن عشق و مرگ است. این رمان را قرار است نشر چشمه به زودی منتشر کند.

او با اشاره به یک رمان برای نوجوانان که اخیرا از او منتشر شده؛ گفت: رمان «بردیا و ملکه سرزمین عاج» رمانی فانتزی است که آن را حدود دو هفته کانون پرورش فکری کودک و نوجوان وارد بازار کتاب کرده است.

گلشیری در پایان افزود: داستان این کتاب درباره دو پسر نوجوان است که نیمه شب به اتاقی که سال‌های به آن رفت و آمدی نمی‌شده، راه پیدا می‌کنند و در آنجا با نسخه عجیبی از هزار و یک شب مواجه می‌شوند و وارد آن داستان می‌شوند. داستان پر از ماجراهای مختلف است.

این نویسنده و مترجم درباره رمان دیگری به نام «خانه‌ای در تاریکی» افزود: این رمان که قرار است توسط نشر افق منتشر شود اولین رمان گوتیک‌(ژانر وحشت) ایران است.

داستان «خانه‌ای در تاریکی در یک شب اتفاق می‌افتد که در آن دو پسر بچه به جنگل می‌روند و در آنجا با خانه‌ای روبه رو می‌شوند. تمام اتفاقات رمان در همین خانه اتفاق می‌افتد. این کتاب برای نمایشگاه کتاب سال جدید منتشر خواهد شد.

گلشیری متولد اصفهان و نویسنده حوزه کودک و نوجوان و نیز بزرگسال است. او در اواخر دوران دبیرستان به فعالیت‌های نمایشی روی آورد و چندین نمایشنامه را روی صحنه برد و تاکنون در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف داستان‌نویسی تدریس کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز