خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

گردشگران خارجی برای فهمیدن ارزش پول ایران مشکل دارند/ ایران کشور تنوع فرهنگ و تاریخ است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۴۷۴

ارمنستانی‌ها عاشق سواحل و خوراک ایران هستند/ خلیج فارس ایران بسیار زیباست

یک فعال گردشگری ارمنستانی معتقد است: گردشگران خارجی برای فهمیدن ارزش پول ایران و تبدیل ریال و تومان مشکل دارند. بهتر است دفترچه‌ای برای توضیح و تفهیم این بخش در اختیار گردشگران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دایانا سرکیسیان (Diana Sargsyan، توراپراتور از کشور ارمنستان) که چندی پیش سفری کوتاه به ایران داشت تا با جاذبه‌های گردشگری تهران آشنا شود، در خصوص تجربه سفرش به ایران و اینکه آیا گردشگران ارمنستانی علاقه‌مند سفر به ایران هستند یا خیر گفت: اگر بخواهم صادق باشم می‌توانم بگویم که ایران یکی از مقاصد بزرگ در بازار گردشگری است. مسافران از خاورمیانه و شرق اروپا خیلی دوست دارند این منطقه و ایران را ببینند، از طرفی بسیاری از ایرانی‌ها نیز هستند که دوست دارند به ارمنستان سفر کنند. این دو بخش یعنی گردشگری ورودی و خروجی از جمله بزرگترین پروژه‌های آژانس‌های مسافرتی ارمنستان هستند. 

او ادامه داد: سعی می‌کنیم گروه‌های ارمنی، ایران را از جهات مختلف ببینند و برای گروه‌های گردشگران سفر به ایران را با تنوع زیاد در نظر می‌گیرم از این رو انواع مختلف تور را در برنامه‌هایمان داریم و بخش تاریخی و فرهنگی شاخص‌ترین نوع گردشگری است که در نظر می‌گیریم و در این میان مقاصدی همچون، اصفهان، شیراز، یزد و تهران در اولویت قرار دارند. همینطور دوست داریم مردممان بدانند که ایران کشور تنوع فرهنگ و تاریخ است و این بسیار مهم است. نمی‌توان از سواحل زیبای ایران چشم‌پوشی کرد چراکه ارمنستانی‌ها عاشق دریا هستند. ما دریا نداریم از این رو دریا برای ما یک گنج است و سفر به ایران فرصت خوبی برای گردشگران ارمنستانی است تا به دیدن دریا بیایند. 

این توراپراتور از کشور ارمنستان خاطرنشان کرد: خلیج فارس بسیار زیباست. جزایر کیش و قشم و هرمز بکر و کاملا متفاوت از شهرهای شمالی ایران هستند. مردم ما این منطقه را خیلی دوست دارند. مردم ارمنی دریا و همین طور خوردن غذاهای خوشمزه را دوست دارند و ایران از این نظر عالی است. در ایران غذاهای خیلی خوشمزه و لذیذ وجود دارد. می‌توان از بین این تنوع غذایی انتخاب کرد و قطعا برنج برای من بهترین است. البته ارمنستانی‌ها عاشق گوشت هستند اما پلوی ایرانی با روش پخت متفاوتش خیلی خوشمزه است. همچنین ایرانی‌ها در استفاده از ادویه تخصص دارند از این رو غذاهایتان خیلی خوب است. 

Sargsyan درخصوص تعریف بسته سفر برای گردشگران ارمنستانی نیز گفت: شاید بهتر باشد نخستین سفر در قالب یک سفری طراحی شود که از جهت تاریخی و لوکس بودن به آن توجه شده باشد. این سفر بسیار جذاب خواهد بود. بعد از آن می‌توان مناطق بکر و تجربه‌های متفاوت را در بسته‌های سفرهای بعدی گردشگران ارمنستانی قرار داد. ارمنی‌هایی داریم که هر سال به ایران سفر می‌کنند و وقتی درباره مقصد جدید می‌شنوند دوست دارند حتما به ایران بیایند و دوست دارند جاهای مختلف ایران را ببینند. از این بابت خوشحالیم چراکه ایران کشور همسایه ماست و تاریخی مشترک چند هزارساله با یکدیگر داریم. وقتی به ایران سفر می‌کنیم احساس می‌کنیم که در خانه خودمان هستیم. یک موج یا جریان مشابه را تجربه می‌کنیم. نمی‌گویم که ایرانی‌ها ارمنی هستند اما به اندازه‌ای به هم شبیه هستیم که وقتی به ایران می‌آییم احساس در خانه خود بودن به ما دست می‌دهد. این برای ما خیلی مهم است. 

این فعال گردشگری از کشور ارمنستان درخصوص ارزیابی وضعیت زیرساخت‌های گردشگری اعم از مراکز اقامتی، حمل و نقل و… و بهبود شرایط گردشگری ایران گفت: مشکل اصلی ما نبود راهنمای گردشگری دو زبانه ارمنی – فارسی است. درواقع نمی‌توانیم راهنمای خوب دو زبانه در ایران پیدا کنیم از این رو ناچاریم راهنمای خود را با گروه بفرستیم. مسئله دیگر آن است که گردشگران خارجی همواره برای فهمیدن ارزش پول ایران مشکل دارند و همیشه گیج می‌شوند. در انتقال پول هم مشکل داشتیم اما توانستیم راهش را پیدا و حل کنیم. اما شاید بد نباشد که دفترچه راهنمایی برای تبدیل ریال و تومان و معادلات این تبدیل را به گردشگران توضیح دهد. گاهی شنیدن قیمت یک چیز که می‌گویند ۱۰۰ هزار گیج کننده است چراکه حقوق ما در ارمنستان این مقدار است. بنابراین بهتر است تبدیل ریال و تومان و تفاوت آن توضیح داده شود. 

او درخصوص هتل‌ها نیز گفت: بارها به ایران آمده‌ام و سفرهای متعدد داشته‌ام. در ایران هتل‌های ۴ و ۵ ستاره خوبی وجود دارد که کیفیت خوبی هم دارند. اما تجربه حضور در هتل‌های سنتی نیز خیلی جذاب است. قهوه برای ارمنی‌ها خیلی مهم است و نوشیدن یک فنجان قهوه در حیاتی که حال و هوای سنتی دارند خیلی جذاب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز