خبرگزاری کار ایران

سومین رویداد «تصویر دهم» به ایستگاه پایانی رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۸۵۴

مراسم اختتامیه سومین رویداد فیلم کوتاه «تصویر دهم» روز شنبه نوزدهم اسفند ماه در مجموعه «کوشک باغ هنر» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رهبر دبیر سومین رویداد عاشورایی «شب دهم» در ابتدای مراسم اختتامیه سومین رویداد فیلم کوتاه «تصویر دهم» با اشاره به اینکه در این دوره حدود ۲۰۰ فیلم کوتاه و ۱۸۰ ایده و همچنین ۲۰ ایده با همکاری انجمن سینمای جوان به دبیرخانه رسیده بودند اظهار کرد: آقای بهروز شعیبی مدیر طرح و ایده این رویداد با مشورت اعضای هیئت داوران دو طرح برتر را حائز شرایط دریافت جایزه نقدی جهت کمک به ساخت فیلم دانستند که این دو فیلم پس از دریافت جایزه خود تولید شدند و در بخش مسابقه فیلم‌کوتاه با دیگر فیلم‌های ارسالی وارد رقابت شدند. 

وی افزود: چهارمین دوره رویداد عاشورایی «شب دهم» بر خلاف دوره‌های قبل با پایان این اختتامیه آغاز می‌شود و قصد داریم دبیرخانه این رویداد را به کربلا منتقل کنیم. علاقه‌مندان می‌توانند تا بیستم خرداد ۱۴۰۳ طرح و ایده خود را به دبیرخانه ارایه دهند و کمک به ساخت فیلم کوتاه به عنوان جایزه خواهد بود و فراخوان پس از ماه مبارک رمضان منتشر خواهد شد. 

در ادامه این مراسم عباس عاصم الخفاجی مدیر رسانه عتبه مقدسه حسینی هم در این مراسم گفت: امروز همه ما به عشق امام حسین (ع) گرد هم آمده‌ایم و اعتقاد داریم هرآنچه برای خدمت به مردم، امام حسین (ع) و عتبات عالیات ارایه می‌کنیم، ناچیز و ناکافی است. آستان قدس حسینی همواره توجه، تاکید و حمایت خود را از هر آنچه که در راستای اشاعه فرهنگ عاشورا و حمایت از طرح‌های فرهنگی حسینی بوده اعلام کرده است. 

وی با اشاره به اینکه توجه به هنر و سینما از اولویت‌های آستان قدس حسینی است، گفت: سینما به دلیل تاثیر فراوانش در انسان‌سازی یک هنر ارزشمند تلقی می‌شود که برای رساندن ارزش‌ها و معانی والا به اعماق جان‌ها به کار گرفته می‌شود. 

مجید مجیدی کارگردان و مدیر هنری رویداد «تصویر دهم» نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: وقفه ناخواسته‌ای در برگزاری این رویداد پیش آمد اما امروز توفیق داشتیم این دوره را به خوبی برگزار کنیم. خرسندی من این است که در این سه دوره بر غنای این رویداد افزوده شده است، مخصوصا در این دوره که آثار بسیار خوبی به دست ما رسید و ما امید این را داریم که در سال‌های آینده آثار بهتری داشته باشیم. امیدداریم که در سال‌های آینده با بین‌المللی شدن این رویداد اختتامیه را در شهر کربلا برگزار کنیم. 

در ادامه دو دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی به فیلم «رقص آب» به کارگردانی فرزاد رنجبر و فیلم «سر و تن» به کارگردانی سعید سلیمان رونقی اهدا شد. 

محمدتقی اختیاری مدیر موسسه راه ایمان هم به عنوان دیگر سخنران این مراسم اظهار کرد: خوشحالیم که در عالم هنر سینما به مدد هنرمندان متعهد و متدین به زعامت دوست عزیزم مجید مجیدی چراغی روشن شده و امیدوارم در سال‌های این چراغ پرنورتر مسیر هنرمندانی را روشن کند که مکتب حسینی را در هیج دسته و حزبی نمی‌دانند و تلاطمات روزگار آن‌ها را از اسوه حق جویی دور نکرده است. 

جوایز بخش‌های مختلف رویداد «تصویر دهم» به ترتیب زیر اعلام شد: 

جایزه اول (فیلم برگزیده): فیلم «کوه سفید» به کارگردانی مهرداد حسنی. 

جایزه دوم: فیلم «مرثیه ناتمام» به کارگردانی احمد حیدریان. 

جایزه سوم: فیلم «نبض الاربعین» به کارگردانی شادی زیدان از کشور لبنان. 

جایزه ویژه هیئت داوران نیز به فیلم «نذری» ساخته نیما نادر پناه تعلق گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز