خبرگزاری کار ایران

«دود سرگردان» و «تاریخ تحلیل جامه‌شناسی دیوان سالاری» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۹۰۰

کتاب‌های «دود سرگردان» و «تاریخ تحلیل جامعه‌شناسی دیوان سالاری» نوشته علی اکبر فرهنگی منتشر و در سال جاری و راهی بازار نشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ارتباطات و امور بین الملل انتشارات علمی و فرهنگی، کتاب «دود سرگردان» در ۳۴۶ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه و کتاب «تاریخ تحلیل جامعه‌شناسی دیوان سالاری» در ۳۵۶ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد. 

در خلاصه کتاب «دود سرگردان» آمده است: 

کتاب دود سرگردان نوشته استاد علی اکبر فرهنگی، کتابی تاریخی در مورد تاریخ قرن یکم هجری قمری است، کتاب در مورد زندگی صالح بن عبدالرحمن است، در خلاصه این داستان می‌توان گفت که صالح اسیر می‌شود و همراه با مادر و خواهرش او را می‌برند و می‌فروشند. زنی در مدینه این کودک را می‌خرد چون زیبا بوده است. این زن، زن یک شهید مسلمان بوده و بچه‌ای هم‌سن او داشته که می‌میرد و صالح را به فرزندی می‌پذیرد. صالح همینطور پیشرفت می‌کند تا به وزارت عبدالملک مروان می‌رسد. در مقام وزیری هم به قتل می‌رسد. 

داستانی با ذکر جزییات تاریخی و نگاه جامعه شناسانه استاد به وقایع این قرن است، هر چند ارتباطات انسانی در این داستان هم به خوبی بازنمایی شده است، فراز و نشیب‌های زندگی صالح با ذکر جزییات تصویر شده است جزییاتی که استاد فرهنگی برای نگارش آن به مدت سی سال مطالعه و پژوهش انجام داده است، خواندن این کتاب را به علاقمندان تاریخ که به سیر تطور زندگی بشر علاقمند هستند، توصیه می‌کنیم، با این کتاب به قرن یکم هجری سفر کنید، کتابها را تنها نگذارید. 

در خلاصه کتاب «تاریخ تحلیل جامعه‌شناسی دیوان سالاری» آمده است: 

دیوان سالاری یکی از نهادهای اجتماعی تاثیرگذار است که با توجه به اعصار تمدنی بشر می‌توان جوامع انسانی را به عصر پیش از انقلاب کشاورزی و پس از آن که فراصنعتی است تقسیم‌بندی کرد، در کتاب دیوان سالاری، دیوان سالاری به عنوان یک نهاد برگرفته از ایران به دنیای عرب بررسی می‌شود و دیوان سالاری از آغاز تمدن تا صدر اسلام بررسی می‌شود. اگر به مطالعات اجتماعی و جامعه‌شناسی در دل تاریخ علاقمند هستید، در سطور این کتاب جامعه‌شناسی دیوان سالاری را بخوانید و لذت ببرید، کتابها را تنها نگذاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز